OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra chemie (31500)
Název:
Výukové materiály pro integrovanou přírodovědnou výuku
Citace
Bartoňová, M. a Kričfaluši, D. Výukové materiály pro integrovanou přírodovědnou výuku.
In:
Didaktika přírodních věd DidSci+ 2021: ŠVANDOVÁ, Veronika, LITERÁK, Jaromír a PELÁNKOVÁ, Barbora (eds.). Sborník konference didaktiky přírodních věd DidSci+ 2021 2021-06-23 Brno.
Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2021. s. 7-15. ISBN 978-80-210-9876-3.
Podnázev
Rok vydání:
2021
Obor:
Pedagogika a školství
Počet stran:
9
Strana od:
7
Strana do:
15
Forma vydání:
Elektronická verze
Kód ISBN:
978-80-210-9876-3
Kód ISSN:
Název sborníku:
ŠVANDOVÁ, Veronika, LITERÁK, Jaromír a PELÁNKOVÁ, Barbora (eds.). Sborník konference didaktiky přírodních věd DidSci+ 2021
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
Masarykova univerzita v Brně
Místo vydání:
Brno
Stát vydání:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Didaktika přírodních věd DidSci+ 2021
Místo konání konference:
Brno
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Evropská akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
integrated science; integrated teaching; worksheet; teaching material
Popis v původním jazyce:
Integrovaná výuka je chápána různým způsobem – obecně ji lze vymezit jako výuku, ve které jsou propojovány vzdělávací obsahy jednotlivých integrovaných předmětů, přičemž integrovaný vzdělávací obsah sleduje cíle všech integrovaných předmětů. Myšlenka integrované výuky se v současné době objevuje především v souvislosti s koncepcí vzdělávání pro budoucnost a rovněž jako reakce na avizovanou redukci vzdělávacích obsahů v Rámcových vzdělávacích programech. Učitelé se k principům integrované výuky nestaví negativně, nicméně dle předchozích výzkumů je jedním z hlavních důvodů nerealizace integrované výuky nedostatek vhodných materiálů. Příspěvek si klade za cíl prezentovat obsah a strukturu výukového materiálu (pracovního listu), který lze použít v integrované přírodovědné výuce (především na gymnáziu). K praktické dokumentaci uvedených obecných pravidel využívá ukázky z navrženého pracovního listu na téma „Cyklus chloru“, který je v současné době oponován středoškolskými učiteli chemie, biologie, geografie a fyziky. Zároveň prezentuje možné propojení vzdělávacích cílů jednotlivých integrovaných předmětů s novým cílem, který vyplývá z integrovaného celku. Zahajuje tak diskusi o tom, jaké parametry by mělsplňovat výukový materiál pro integrovanou (přírodovědnou) výuku, který učitelům schází.
Popis v anglickém jazyce:
Integrated teaching can be defined as teaching in which the educational contents of subjects are interconnected while integrated educational content follows the aims of all integrated subjects. The idea of integrated teaching is currently emerging mainly in connection with the concept of education for the future and in response to the announced reduction of educational content in the Framework Educational Programs.Teachers do not take a negative view of the principles of integrated teaching, however according to previous research, one of the main reasons for not implementing integrated teaching, is lack of suitable materials. The contribution presents the proposed content and structure of teaching material (worksheet), that can be used in teaching Integrated Science (especially at the grammar school). For practical documentation of the given general rules, examples from the proposed worksheet on the topic “Chlorine cycle”, which is currently reviewed by high school teachers of chemistry, biology, geography and physics, are used. The worksheet is also used to illustrate the connection between the educational aims of integrated subjects and a new aim. The contribution starts a discussion about what parameters the teaching material for integrated (science) teaching should meet.
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17310/21:A2302EQM
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules