OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}

Pomocí tohoto dialogu můžete vyhledat domácí autory, čili autory, kteří jsou vedeni v personálních systémech Ostravské univerzity.

Do našeptávače níže napište hledaný text a tento text bude vyhledán ve jméně nebo příjmení autora. Autoři, kteří budou hledanému textu odpovídat, Vám budou nabídnuti v seznamu. Pomocí myši nebo šipek na klávesnici vyberte požadovaného autora.

Našeptávač : 
Přidat autora k záznamu Zavřít

Pomocí tohoto dialogu můžete k záznamu přidat cizího autora, čili autora, který nemá žádný pracovní ani studijní vztah k Ostravské univerzitě. Takto přidaný autor bude do RIV vykázán jako nedomácí.

Pro přidání autora vepište jeho jméno a příjmení do určených položek.

Jméno :
Příjmení :
Přidat k záznamu Zavřít
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : prezentace (kongresy, sympózia, konference, workshopy)
Domácí pracoviště * : Katedra psychologie (25700)
Název * : Strategie zvládání zátěže ve vztahu k syndromu vyhoření u učitelek a učitelů
Citace : Baumgartner, F. a Klapuchová, Z. Strategie zvládání zátěže ve vztahu k syndromu vyhoření u učitelek a učitelů. In: Sociální procesy a osobnost 2020. Brno: Psychologický ústav AV ČR. 2020.
Podnázev :
Rok : 2020
Obor : Psychologie
Místo konání : Brno
Stát konání akce : Česká republika
Název akce : Sociální procesy a osobnost 2020
Datum od :
Datum do :
Druh prezentace : Plakátová zpráva
Instituce : Psychologický ústav AV ČR
Klíčová slova anglicky :
burnout syndrome; coping strategies; emotion-focused strategies; teachers
Popis v původním jazyce :
Příspěvek se zabývá vztahem mezi strategiemi zvládání a aspekty syndromu vyhoření u učitelek a učitelů. Východiskem je předpoklad, že preference některých strategií se může spojovat se silnějšími projevy syndromu vyhoření. Výzkum byl realizován s použitím dotazníků COPE a MBI. Vzorek byl tvořen 98 respondenty, z toho bylo 61 žen a 37 mužů. Sběr dat byl realizován online pomocí aplikace Survio.cz a zúčastnili se jej učitelé ze středních škol v Moravskoslezském kraji. Výsledky naznačují, že ke zvýšenému prožívání pocitů vyhoření může vést zejména využívání některých postupů zařazovaných k strategiím zaměřeným na emoce (uvolnění zadržených emocí, popření).
Popis v anglickém jazyce :
The paper deals with the relationship between coping strategies and aspects of burnout in teachers. The starting point is the assumption that the preference of some strategies may be associated with stronger manifestations of burnout syndrome. The research was conducted using COPE and MBI questionnaires. The sample consisted of 98 respondents, of which 61 were women and 37 men. The data collection was carried out online using the Survio.cz application and was attended by teachers from secondary schools in the Moravian-Silesian Region. The results suggest that the use of some procedures included in emotion-focused strategies (release of restrained emotions, denial) may lead to an increased experience of burnout feelings.
Typ zdroje financování výsledku :
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01:

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}