OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : kapitola v odborné knize (C)
Domácí pracoviště * : Katedra českého jazyka a literatury s didaktikou (45100)
Název * : Poznatky o jazyce – cíl, nebo prostředek ve výuce češtiny?
Citace : Höflerová, E. Poznatky o jazyce – cíl, nebo prostředek ve výuce češtiny?. In: J. Svobodová, E. Höflerová, P. Kuldanová, K. Sekerová, D. Svobodová, P. Vavříková. Čeština v edukaci: lingvistika a didaktika. 1. vyd. Ostrava: Ostravská univerzita, 2021. s. 9-30. ISBN 978-80-7599-258-1.
Podnázev :
Rok * : 2021
Obor * : Pedagogika a školství
Forma vydání * : Tištená verze
Kód ISBN * : 978-80-7599-258-1
Název knihy v originálním jazyce * : Čeština v edukaci: lingvistika a didaktika
Název edice a číslo svazku * : Neuveden
Místo vydání * : Ostrava
Název nakladatele * : Ostravská univerzita
Označení vydání
(číslo vydání) :
1.
Vydáno : v ČR
Autor zdrojového dokumentu : J. Svobodová, E. Höflerová, P. Kuldanová, K. Sekerová, D. Svobodová, P. Vavříková
Počet stran * : 12
Počet stran knihy * : 212
Strana od * : 9
Strana do * : 30
Počet výtisků knihy * : 60
EID :
Klíčová slova anglicky * :
communication competence, communication preconcept, term in language teaching, didactics of Czech, conscious acquisition of language in mother tongue
Popis v původním jazyce * :
Text se zabývá letitým problémem: do jaké míry musejí žáci zvládnout odborné jazykové znalosti, aby se zvýšila jejich komunikační kompetence v mateřském jazyce. Je zřejmé, že pouhá komunikační zkušenost nestačí ke zvyšování komunikační kompetence nestačí. Zkušenost je vázána na aktuální komunikační situaci, a tedy výrazově i strategicky omezená. Učitel musí z teorie vybrat ty poznatky, jejichž charakter je s úspěchem přenosný do mluvené, ale i psané komunikace.
Popis v anglickém jazyce * :
The text addresses an age-old problem: the extent to which pupils need to master professional language skills in order to increase their communication skills in their mother tongue. It is obvious that mere communication experience is not enough to increase communication competence. Experience is tied to the current communication situation, and therefore expressively and strategically limited. The teacher must select from the theory the knowledge whose character is successfully transferable to spoken as well as written communication.
Typ zdroje financování výsledku * : Institucionální podpora na rozvoj výzkumné organizace
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01: RIV/61988987:17450/21:A2202DQX

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}