OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}

Pomocí tohoto dialogu můžete vyhledat domácí autory, čili autory, kteří jsou vedeni v personálních systémech Ostravské univerzity.

Do našeptávače níže napište hledaný text a tento text bude vyhledán ve jméně nebo příjmení autora. Autoři, kteří budou hledanému textu odpovídat, Vám budou nabídnuti v seznamu. Pomocí myši nebo šipek na klávesnici vyberte požadovaného autora.

Našeptávač : 
Přidat autora k záznamu Zavřít

Pomocí tohoto dialogu můžete k záznamu přidat cizího autora, čili autora, který nemá žádný pracovní ani studijní vztah k Ostravské univerzitě. Takto přidaný autor bude do RIV vykázán jako nedomácí.

Pro přidání autora vepište jeho jméno a příjmení do určených položek.

Jméno :
Příjmení :
Přidat k záznamu Zavřít
Zavřít

Pomocí tohoto dialogu můžete k záznamu nahrát soubor PDF. Tento soubor musí obsahovat text tohoto záznamu (text článku, knihy, atd.). Tento soubor je důležitý pro RIV, protože může být použit jako důkaz existence tohoto záznamu.

Pro nahrání souboru klikněte na tlačítko Browse a vyberte soubor, který chcete nahrát. Nahrávání souboru zahájíte tlačítkem Nahrát soubor.

Maximální velikost souboru PDF je omezena na 100 MB.

Soubor : 

Nahrát soubor
Zavřít

Pomocí tohoto dialogu můžete stáhnout PDF soubor přiřazený tomuto záznamu. Pro stažení souboru klikněte níže na název tohoto souboru a bude Vám nabídnuta možnost soubor uložit.

Věnujte prosím pozornost také velikosti PDF souboru. Velké soubory se mohou stahovat delší dobu, pokud máte pomalé internetové připojení.

Název souboru :
Velikost souboru :
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : odborná kniha (B)
Domácí pracoviště * : Katedra preprimární a primární pedagogiky (45140)
Název * : Zvyšování kompetencí učitelů mateřské školy v logopedické prevenci u dětí předškolního věku pro jejich využití v mateřské škole
Citace : Fodorová, K., Kilduff, D., Navrátilová, J., Mertová, L., Michalková, K. a Navrátilová, S. Zvyšování kompetencí učitelů mateřské školy v logopedické prevenci u dětí předškolního věku pro jejich využití v mateřské škole: Zvyšování kompetencí učitelů mateřské školy v logopedické prevenci u dětí předškolního věku pro jejich využití v mateřské škole. 1. vyd. Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta: Polypress s.r.o., 2022. 217 s. ISBN 978-80-7599-298-7.
Podnázev :
Zvyšování kompetencí učitelů mateřské školy v logopedické prevenci u dětí předškolního věku pro jejich využití v mateřské škole
Rok * : 2022
Obor * : Pedagogika a školství
Forma vydání * : Tištená verze
Kód ISBN * : 978-80-7599-298-7
Označení vydání
(číslo vydání) :
1
Místo vydání * : Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta
Vydáno : v ČR
Název edice a číslo svazku * : neuveden
Počet stran * : 217
Počet výtisků knihy * : 50
Název nakladatele * : Polypress s.r.o.
EID :
Klíčová slova anglicky * :
educational needs, nursery school teacher
Popis v původním jazyce * :
Zvyšování kompetencí učitelů mateřské školy v logopedické prevenci u dětí předškolního věku pro jejich využití v mateřské škole Zvyšování nároků na učitele mateřských škol v logopedické prevenci u dětí předškolního věku, vybízí učitele ke zdokonalování nebo aktualizování jejich kompetencí tak, aby je dovedli účinně využít ve své praxi. Stejně je tomu i u studentů, kteří se v rámci akreditovaných studijních oborů připravují na profesi kvalifikovaných učitelů mateřské školy. V monografii poukazujeme na důležitou úlohu předškolního vzdělávání při rozvoji dětské řeči a na význam logopedické prevence u dětí předškolního věku s akcentem na edukační aktivity, které vedou k naplňování konkrétních cílů prevence. Prezentujeme výsledky z terénních výzkumných šetření, ve kterých uveřejňujeme rozpoznané a identifikované profesní obtíže učitelů mateřských škol při realizaci logopedické prevence u dětí v mateřské škole a jejich obtíže v oblastech hodnocení výsledků vzdělávaní dětí v mateřské škole zaměřených na jejich přípravu na čtení a psaní. Pozornost věnujeme taktéž kritickému myšlení, jako významné oblasti související s rozvojem jazykových dovedností, jeho využitím při edukaci dětí předškolního věku. Věnujeme se i obsahu vzdělávacích oblastí dle Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní zdělávání, v přímé návaznosti na tyto vzdělávací oblasti jsme zpracovali možnosti rozvoje jazykových rovin u předškolních dětí. Obsahem monografie je i praktická část, která poskytuje konkrétní náměty edukačních aktivit pro rozvoj komunikačních dovedností dětí v mateřské škole. Rozvoj dětské řeči v prostředí mateřské školy podléhá soustavnému, systematickému procesu a nelze jej opomíjet. Naší snahou je poukázat, jak tomuto procesu vhodně napomoci prostřednictvím přitažlivých her a jakou cestou s dětmi jít „na kus řeči“.
Popis v anglickém jazyce * :
Increasing demands on kindergarten teachers in speech therapy prevention for preschool children encourages teachers to improve or update their competencies so that they can use them effectively in their practice. The same is true for students who are preparing for the profession of qualified kindergarten teachers within accredited fields of study. In the monograph we point out the important role of preschool education in the development of children's speech and the importance of speech therapy prevention for preschool children with an emphasis on educational activities that lead to the fulfillment of specific prevention goals. We present the results of field research in which we publish the recognized and identified professional difficulties of kindergarten teachers in the implementation of speech therapy prevention in kindergarten children and their difficulties in evaluating the results of kindergarten education focused on their preparation for reading and writing. We also pay attention to critical thinking, as an important area related to the development of language skills and its use in the education of preschool children. We also deal with the content of educational areas according to the Framework Educational Program for Preschool Education. In direct connection with these educational areas we have worked out the possibilities of developing language levels in preschool children. The content of the monograph is also a practical part, which provides specific topics of educational activities for the development of communication skills of children in kindergarten. The development of children's speech in the kindergarten environment is subject to a systematic process and cannot be neglected. Our aim is to show how to help this process appropriately through enjoyable games and how to appropriately have “a chat" with the children.
Typ zdroje financování výsledku * : Institucionální podpora na rozvoj výzkumné organizace
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01: RIV/61988987:17450/22:A2302DGX

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}