OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
kapitola v odborné knize (C)
Home Department:
Katedra psychologie (25700)
Title:
Moderní teorie vývoje
Citace
Millová, K. Moderní teorie vývoje.
In:
M. Blatný.
Psychologie celoživotního vývoje.
Praha: Karolinum, 2016. s. 39-62. ISBN 978-80-246-3462-3.
Subtitle
Publication year:
2016
Obor:
Psychologie
Form of publication:
Tištená verze
ISBN code:
978-80-246-3462-3
Book title in original language:
Psychologie celoživotního vývoje
Title of the edition and volume number:
neuveden
Place of publishing:
Praha
Publisher name:
Karolinum
Issue reference (issue number):
:
Published:
v ČR
Author of the source document:
M. Blatný
Number of pages:
24
Book page count:
290
Page from:
39
Page to:
62
Book print run:
neuveden
EID:
Key words in English:
lifespan theories of development; life-course theories of developemt; developmental systems theories
Annotation in original language:
Kapitola se zabývá vybranými moderními teoriemi celoživotního vývoje, které vznikaly zejména v poslední čtvrtině 20. století. Jde především o psychologicky, sociologicky a systémově orientované teorie. Jednotlivé přístupy jsou zasazeny do širšího kontextového rámce spolu s analýzou společně sdílených charakteristik a zdrojů, ze kterých vychází. Nabízí také srovnání s klasickými teoriemi vývoje, které stály u jejich zrodu a ovlivňovaly jejich směřování (často i kriticky).
Annotation in english language:
The chapter deals with selected modern theories of lifespan development, which originated especially in the last quarter of the 20th century. These are mainly psychologically, sociologically and systemically oriented theories. The individual approaches are set in a broader contextual framework, together with an analysis of the shared characteristics and resources on which it is based. It also offers a comparison with the classical theories of development that stood at their birth and influenced their direction (often critically).
References
Reference
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules