OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}

Pomocí tohoto dialogu můžete vyhledat domácí autory, čili autory, kteří jsou vedeni v personálních systémech Ostravské univerzity.

Do našeptávače níže napište hledaný text a tento text bude vyhledán ve jméně nebo příjmení autora. Autoři, kteří budou hledanému textu odpovídat, Vám budou nabídnuti v seznamu. Pomocí myši nebo šipek na klávesnici vyberte požadovaného autora.

Našeptávač : 
Přidat autora k záznamu Zavřít

Pomocí tohoto dialogu můžete k záznamu přidat cizího autora, čili autora, který nemá žádný pracovní ani studijní vztah k Ostravské univerzitě. Takto přidaný autor bude do RIV vykázán jako nedomácí.

Pro přidání autora vepište jeho jméno a příjmení do určených položek.

Jméno :
Příjmení :
Přidat k záznamu Zavřít
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : prezentace (kongresy, sympózia, konference, workshopy)
Domácí pracoviště * : Katedra matematiky s didaktikou (45110)
Název * : Specifics of Mathematics Education in the Preparation of Future Teachers in Period of Pandemics Covid-19
Citace : Koreňová, L., Barot, T., Krpec, R. a Zemanová, R. Specifics of Mathematics Education in the Preparation of Future Teachers in Period of Pandemics Covid-19. In: DisCo 2021: Active Learning in Digital Era: How Digital Tools promote a Conscious, Open-minded, Creative and Social-Oriented Thinking. Praha: Centrum pro studium vysokého školství, v.v.i. 2021.
Podnázev :
Rok : 2021
Obor : Pedagogika a školství
Místo konání : Praha
Stát konání akce : Česká republika
Název akce : DisCo 2021: Active Learning in Digital Era: How Digital Tools promote a Conscious, Open-minded, Creative and Social-Oriented Thinking
Datum od :
Datum do :
Druh prezentace : Přednáška
Instituce : Centrum pro studium vysokého školství, v.v.i.
Klíčová slova anglicky :
E-learning, Blended Learning, Education of Future Teachers of Mathematics, Distance Learning, Didactics of Mathematics
Popis v původním jazyce :
During two semesters of the academic year 2020/2021, distance learning was implemented at Faculty of Education at The University of Ostrava due to COVID-19 pandemic. We implemented online learning via MS TEAMS and LMS MOODLE. Although digital competencies of teachers at Department of mathematics are at a very good level, this situation brought new challenges that both teachers and students had to face. During this online learning, we realized an action qualitative research. As a research goal, we set ourselves to identify interaction between subjects (students, teachers) during online education in two semesters of the academic year. For the research, we chose a qualitative methodology, we used the method of observation, interviews with students and text analysis. During the action research, we observed an increase in students’ motivation to use digital technologies, we identified critical points of digital teaching and learning in individual courses. The preparation of this education seems to be much more time consuming and technically demanding, but on the other hand, prepared materials are also available for the next period.
Popis v anglickém jazyce :
Typ zdroje financování výsledku :
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01:

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}