OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra preprimární a primární pedagogiky (45140)
Název:
Subjective Job Satisfaction of Kindergarten Teachers
Citace
Burkovičová, R. Subjective Job Satisfaction of Kindergarten Teachers.
In:
Proceedings of the International Scientific Conference ECONOMIC AND SOCIAL POLICY: Proceedings of the International Scientific Conference ECONOMIC AND SOCIAL POLICY 2021-09-07 Čeladná.
Ostrava: Vysoká škola PRIGO, 2021. s. 10-29. ISBN 978-80-87291-29-0.
Podnázev
Rok vydání:
2021
Obor:
Pedagogika a školství
Počet stran:
16
Strana od:
10
Strana do:
29
Forma vydání:
Elektronická verze
Kód ISBN:
978-80-87291-29-0
Kód ISSN:
2571-1776
Název sborníku:
Proceedings of the International Scientific Conference ECONOMIC AND SOCIAL POLICY
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
Vysoká škola PRIGO
Místo vydání:
Ostrava
Stát vydání:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Proceedings of the International Scientific Conference ECONOMIC AND SOCIAL POLICY
Místo konání konference:
Čeladná
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Evropská akce
Kód UT WoS:
000836186000002
EID:
Klíčová slova anglicky:
Job Satisfaction, Job Dissatisfaction, Kindergarten Teacher, Essential Factors
Popis v původním jazyce:
Výzkum pracovní spokojenosti učitelek mateřských škol kvalitativního charakteru. Cílem bylo identifikovat ve sděleních učitelek MŠ zdroje jejich pracovní spokojenosti z individuálních východisek. Metodou byl rozhovor. Výzkumný soubor - 21 učitelek mateřských škol. Výsledky rozděleny do kvality pracovní spokojenost a pracovní nespokojenost.
Popis v anglickém jazyce:
The article presents results from a qualitative study aiming to identify essential factors of individual job satisfaction from statements provided by kindergarten teachers. Interviews were used as an instrument to obtain the data. The results were categorized according to main qualities, namely total and partial job satisfaction, job dissatisfaction; external or internal; satisfaction at work, satisfaction with work, and the categories of factors and aspects. Subjective and objective work-related subfactors were also identified. Job content, working hours, management style, organisation, changes in children’s meals, salary, length, and timing of leave, support in staff training, and working conditions were identified as essential job satisfaction factors. A significant factor of dissatisfaction at work and with work is the removal of the economic self-sufficiency of kindergartens, which is linked to several other dissatisfaction factors, such as teachers’ remuneration and the lack of funding for kindergartens. Conclusion: This is the first research with the first results.
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17450/21:A2302CDK
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules