OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}

Pomocí tohoto dialogu můžete vyhledat domácí autory, čili autory, kteří jsou vedeni v personálních systémech Ostravské univerzity.

Do našeptávače níže napište hledaný text a tento text bude vyhledán ve jméně nebo příjmení autora. Autoři, kteří budou hledanému textu odpovídat, Vám budou nabídnuti v seznamu. Pomocí myši nebo šipek na klávesnici vyberte požadovaného autora.

Našeptávač : 
Přidat autora k záznamu Zavřít

Pomocí tohoto dialogu můžete k záznamu přidat cizího autora, čili autora, který nemá žádný pracovní ani studijní vztah k Ostravské univerzitě. Takto přidaný autor bude do RIV vykázán jako nedomácí.

Pro přidání autora vepište jeho jméno a příjmení do určených položek.

Jméno :
Příjmení :
Přidat k záznamu Zavřít
Zavřít

Pomocí tohoto dialogu můžete k záznamu nahrát soubor PDF. Tento soubor musí obsahovat text tohoto záznamu (text článku, knihy, atd.). Tento soubor je důležitý pro RIV, protože může být použit jako důkaz existence tohoto záznamu.

Pro nahrání souboru klikněte na tlačítko Browse a vyberte soubor, který chcete nahrát. Nahrávání souboru zahájíte tlačítkem Nahrát soubor.

Maximální velikost souboru PDF je omezena na 100 MB.

Soubor : 

Nahrát soubor
Zavřít

Pomocí tohoto dialogu můžete stáhnout PDF soubor přiřazený tomuto záznamu. Pro stažení souboru klikněte níže na název tohoto souboru a bude Vám nabídnuta možnost soubor uložit.

Věnujte prosím pozornost také velikosti PDF souboru. Velké soubory se mohou stahovat delší dobu, pokud máte pomalé internetové připojení.

Název souboru :
Velikost souboru :
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : článek v odborném periodiku (J)
Domácí pracoviště * : Katedra sociální geografie a regionálního rozvoje (31800)
Název * : Daňové, finanční a makroekonomické faktory firemního dárcovství v podmínkách české ekonomiky
Citace : HALADA, M. Daňové, finanční a makroekonomické faktory firemního dárcovství v podmínkách české ekonomiky. Český finanční a účetní časopis. 2021, sv. 1, s. 37-51. ISSN 1802-2200.
Podnázev :
Rok * : 2021
Obor * : Ekonomie
Kód ISSN * : 1802-2200
Oficiální název periodika * : Český finanční a účetní časopis
Stát vydavatele periodika * : Česká republika
Svazek periodika * : 1
Číslo periodika v rámci svazku * :
Číslo článku :
Ročník :
Počet stran článku * : 14
Strana od * : 37
Strana do * : 51
Kód UT WoS :
EID :
Poddruh recenzovaného článku : Článek v českém neimpaktovaném recenzovaném časopise (Jrec/Jost)
Klíčová slova anglicky * :
Altruism; Corporate philantropy; Corporate social responsibility; CSR, Deductibility limits; Donating; Giving; Tax policy; Tax shelters
Popis v původním jazyce * :
Ochota firem poskytovat dary je ovlivněna řadou faktorů. Cílem tohoto výzkumu bylo určit, do jaké míry dárcovství ovlivňuje daňová legislativa, finanční výsledky a makroekonomické faktory. Ke stanovení těsnosti a významu vztahů mezi proměnnými byla použita korelační analýza. Model byl založen na údajích Ministerstva financí ČR za období 2002-2019. Zjistil jsem, že změny daňové legislativy nemají na dárcovství příliš významný vliv, protože firmy dárcovskou politiku řídí především na základě dosaženého výsledku hospodaření. I když se vztah dárcovství s náklady neprokázal jako signifikantní, nelze vyloučit, že firmy pohlíží na dárcovství především jako na nákladovou položku podobnou reklamě nebo PR.
Popis v anglickém jazyce * :
The willingness of companies to donate is influenced by a number of factors. This paper intended to determine to what extent the tax legislation, financial results and macroeconomic factors affect corporate donation. Correlation analyses were used to determine the strength and significance of the relationships between variables. Model was based on data from the Ministry of Finance Czech Republic for the period 2002–2019. I have found that changes in tax regulation does not have a significant impact on donations, because companies manage donor policy primarily on the basis of the result achieved. Although the relationship of donation with costs has not proven to be significant, it cannot be excluded that companies view donation primarily as a cost item similar to advertising or PR.
Typ zdroje financování výsledku * :
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01:

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}