OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště * : Katedra technické a pracovní výchovy (45070)
Název * : VÝSKUM TEORETICKÝCH VEDOMOSTÍ A PSYCHOMOTORICKÝCH ZRUČNOSTÍ ŽIAKOV V TECHNICKOM VZDELÁVANÍ
Citace : Rudolf, L. a Žáčok, L. VÝSKUM TEORETICKÝCH VEDOMOSTÍ A PSYCHOMOTORICKÝCH ZRUČNOSTÍ ŽIAKOV V TECHNICKOM VZDELÁVANÍ. In: Proceedings of XXXIV. DidMatTech 2021 Conference New Methods and Technologies in Education, Research and Practice: Proceedings of XXXIV. DidMatTech 2021 Conference New Methods and Technologies in Education, Research and Practice 2021-09-02 Eӧtvӧs Loránd University in Budapest. Eötvös Loránd University, Budapest, HU: Eötvös Loránd University, Budapest, HU, 2021. s. 319-336. ISBN 978-963-489-413-1.
Podnázev :
Rok * : 2021
Obor * : Pedagogika a školství
Počet stran * : 17
Strana od * : 319
Strana do * : 336
Forma vydání * : Elektronická verze
Kód ISBN * : 978-963-489-413-1
Kód ISSN :
Název sborníku * : Proceedings of XXXIV. DidMatTech 2021 Conference New Methods and Technologies in Education, Research and Practice
Sborník : Mezinárodní
Název nakladatele * : Eötvös Loránd University, Budapest, HU
Místo vydání * : Eötvös Loránd University, Budapest, HU
Stát vydání : Sborník vydaný v zahraničí
Název konference : Proceedings of XXXIV. DidMatTech 2021 Conference New Methods and Technologies in Education, Research and Practice
Místo konání konference * : E?tv?s Loránd University in Budapest
Datum zahájení konference * :
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce * :
Evropská akce
Kód UT WoS :
EID :
Klíčová slova anglicky * :
technique, skills, pupil, knowledge, elementary school
Popis v původním jazyce * :
Vedecká štúdia je zameraná na riešenie výskumu korelácie teoretických vedomostí a psychomotorických zručností pri riešení technických problémových úloh v nižšom strednom vzdelávaní. V technických predmetoch v základnej škole sa žiaci oboznamujú nielen s teoretickými informáciami, ale dôraz sa kladie najmä na osvojenie si zručností v psychomotorickej oblasti. Cieľom vedeckej štúdie je charakterizovať psychomotorické zručnosti. V druhej časti štúdie uvádzame návrh praktických problémových úloh pre žiakov 7. ročníka na nižšom strednom vzdelávaní. Následne sme realizovali pedagogický výskum zameraný na zistenie nielen úrovne nadobudnutých zručností u edukantov v kognitívnej a psychomotorickej oblasti vzdelávania, ale i vplyv teoretických vedomostí na osvojovanie praktických zručností žiakmi 7. ročníka základnej školy.
Popis v anglickém jazyce * :
The scientific study is focused on solving research on the correlation of theoretical knowledge and psychomotor skills in solving technical problem problems in lower secondary education. In technical subjects in primary school, students are not only acquainted with theoretical information, but the emphasis is mainly on the acquisition of skills in the psychomotor field. The aim of the scientific study is to characterize psychomotor skills. In the second part of the study, we present a proposal of practical problem tasks for 7th grade students in lower secondary education. Subsequently, we carried out pedagogical research aimed at finding out not only the level of acquired skills of educators in the cognitive and psychomotor education, but also the influence of XXXIV. DIDMATTECH 2021 EÖTVÖS LORÁND UNIVERSITY (ELTE) FACULTY OF INFORMATICS 320 theoretical knowledge on the acquisition of practical skills by pupils in the 7th grade of primary school.
Typ zdroje financování výsledku * :
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01: RIV/61988987:17450/21:A2202BIB

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}