OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}

Pomocí tohoto dialogu můžete vyhledat domácí autory, čili autory, kteří jsou vedeni v personálních systémech Ostravské univerzity.

Do našeptávače níže napište hledaný text a tento text bude vyhledán ve jméně nebo příjmení autora. Autoři, kteří budou hledanému textu odpovídat, Vám budou nabídnuti v seznamu. Pomocí myši nebo šipek na klávesnici vyberte požadovaného autora.

Našeptávač : 
Přidat autora k záznamu Zavřít

Pomocí tohoto dialogu můžete k záznamu přidat cizího autora, čili autora, který nemá žádný pracovní ani studijní vztah k Ostravské univerzitě. Takto přidaný autor bude do RIV vykázán jako nedomácí.

Pro přidání autora vepište jeho jméno a příjmení do určených položek.

Jméno :
Příjmení :
Přidat k záznamu Zavřít
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : prezentace (kongresy, sympózia, konference, workshopy)
Domácí pracoviště * : Katedra chemie (31500)
Název * : Praktické využití online nástrojů ve výuce chemie
Citace : Lach, M. a Trčková, K. Praktické využití online nástrojů ve výuce chemie. In: Sjezd chemiků. Horný Smokovec. 2021.
Podnázev :
Rok : 2021
Obor : Pedagogika a školství
Místo konání : Horný Smokovec
Stát konání akce : Slovenská republika
Název akce : Sjezd chemiků
Datum od :
Datum do :
Druh prezentace : Plakátová zpráva
Instituce :
Klíčová slova anglicky :
distance learning, mobile applications, motivation
Popis v původním jazyce :
Tento příspěvek reaguje na aktuální situaci a distanční výuku ve školách. Kromě pedagogických dovedností jsou pro učitele v současné době zásadní i ICT dovednosti. Z tohoto důvodu považujeme za nutné integrovat online nástroje do pregraduální přípravy učitelů chemie. Cílem tohoto příspěvku bylo prakticky ověřit a vybrat vhodné freewarové a sharewarové aplikace pro výuku chemie a následně je začlenit do jednotlivých fází vyučovacího procesu. Ve fázi motivační a fixační lze použít grafické nástroje Canva, PhotoFunia nebo PicCollage, aplikace na přípravu vlastních výukových modulů Wordwall, LearningApps, TOGlic, popř. již připravené kvízy. Do fáze expoziční je vhodné zařadit aplikace Periodická soustava prvků, WordArt, MindMup. Do fáze diagnostické lze zařadit Kahoot!, Quizizz, Socrative. Používání mobilních aplikací ve výuce má obrovský potenciál: zlepšuje motivaci a učení studentů. Žáci mohou aplikace používat jak ve třídě, tak ve svém volném čase pro učení nebo kontrolu [1]. Mobilní aplikace se podílejí na rozvoji klíčových kompetencí žáků: komunikativní, k řešení problémů, sociální a personální. Aplikace lze přizpůsobit různým stylům učení, umožňují žákům pracovat vlastním tempem a objevovat taková řešení, která odpovídají jejich schopnostem a možnostem. Jedná se o efektivní nástroje, které napomáhají vizualizaci a upevnění pojmů [2], které lze prakticky používat v synchronní online výuce i v tradiční výuce.
Popis v anglickém jazyce :
This paper responds to the current situation and distance learning in schools. In addition to pedagogical skills, ICT skills are currently essential for teachers. For this reason, we consider it necessary to integrate online tools into undergraduate chemistry teacher training. The aim of this paper was to practically verify and select suitable freeware and shareware applications for teaching chemistry and then integrate them into the various stages of the teaching process. In the motivational and fixation phase, graphic tools Canva, PhotoFunia or PicCollage can be used, applications for the preparation of your own learning modules Wordwall, LearningApps, TOGlic, or already prepared quizzes. The applications Periodic Table of Elements, WordArt, MindMup should be included in the exposure phase. Kahoot !, Quizizz, Socrative can be included in the diagnostic phase. The use of mobile applications in teaching has huge potential: it improves students' motivation and learning. Pupils can use the applications both in the classroom and in their free time for learning or checking [1]. Mobile applications are involved in the development of pupils' key competencies: communicative, problem-solving, social and personal. Applications can be adapted to different learning styles, allow students to work at their own pace and discover solutions that match their abilities and capabilities. These are effective tools that help visualize and consolidate concepts [2] that can be used in practice in synchronous online teaching as well as in traditional teaching.
Typ zdroje financování výsledku : Specifický výzkum
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01:

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}