OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště * : Katedra chemie (31500)
Název * : Didactic game as a means of developing research skills
Citace : Trčková, K., Kričfaluši, D. a Lukášová, J. Didactic game as a means of developing research skills: Didactic game as a means of developing research skills. In: DidSci2020: Scientific thinking in science education 2020-06-17 Kraków. Kraków: Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, 2021. s. 55-63. ISBN 978-83-8084-575-6.
Podnázev :
Didactic game as a means of developing research skills
Rok * : 2021
Obor * : Pedagogika a školství
Počet stran * : 9
Strana od * : 55
Strana do * : 63
Forma vydání * : Tištená verze
Kód ISBN * : 978-83-8084-575-6
Kód ISSN :
Název sborníku * : Scientific thinking in science education
Sborník : Mezinárodní
Název nakladatele * : Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
Místo vydání * : Kraków
Stát vydání : Sborník vydaný v zahraničí
Název konference : DidSci2020
Místo konání konference * : Kraków
Datum zahájení konference * :
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce * :
Evropská akce
Kód UT WoS :
EID :
Klíčová slova anglicky * :
Didactic games, motivation, key competences, teaching methods, Inquiry Based Learning.
Popis v původním jazyce * :
This paper introduces two didactic games, which focus on the memorable reproduction of knowledge, including the simple/complex thought operations, and the support of key competencies. The specified didactic games contain a short annotation, a set goal, defined rules, playing cards and a game plan. By implementing these games, the pupil learns to use effectively their memory, cognitive and social strategies. The demand to explore didactic games as extra support for pupils when undertaking scientific research, emerged from the results obtained in the SGS project research. The research found that pupils have a problem with asking research questions correctly, as well as correctly naming the chemical glass, recording the procedure and the results of observations. In a game called "Do I Know What You Are?" the pupil learns how to systematically ask dichotomous questions to opponents in order to identify an unknown substance or separation method. The board game called “Party chemias” includes several activities that can be implemented separately, such as expressing chemical terms by description, drawing and describing the scientist and his significant discoveries. Furthermore, game players (pupils) can compile a meaningful sentence by using a chemistry curriculum term and through verifying the vocabulary of chemical terms via an alphabet letter. The results showed that playing didactic games increases pupils' interest in learning and promotes the permanence and depth of acquired knowledge.
Popis v anglickém jazyce * :
Typ zdroje financování výsledku * : Specifický výzkum
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01: RIV/61988987:17310/21:A2302BFL

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}