OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra speciální pedagogiky (45130)
Název:
Možnosti využití barefoot obuvi v edukaci osob s těžkým zrakovým postižením
Citace
Kilduff, D. Možnosti využití barefoot obuvi v edukaci osob s těžkým zrakovým postižením.
In:
Inovativní přístupy k edukaci osob se speciálními potřebami 2019-10-09 Inovativní přístupy k edukaci osob se speciálními potřebami.
Ostrava: Ostravská univerzita, 2021. s. 27-43. ISBN 978-80-7599-270-3.
Podnázev
Rok vydání:
2021
Obor:
Pedagogika a školství
Počet stran:
139
Strana od:
27
Strana do:
43
Forma vydání:
Elektronická verze
Kód ISBN:
978-80-7599-270-3
Kód ISSN:
Název sborníku:
Inovativní přístupy k edukaci osob se speciálními potřebami
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
Ostravská univerzita
Místo vydání:
Ostrava
Stát vydání:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Místo konání konference:
Inovativní přístupy k edukaci osob se speciálními potřebami
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Evropská akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
visual impairment, congenital, acquired, blindness, low vision, education, barefoot, shoes, stimulation, reeducation, rehabilitation, support, touch, perception, attention, information, information deficit, access, center of early care, active approach, recommendations
Popis v původním jazyce:
Předložený text se zabývá možnostmi využití barefoot přístupu při výchově a vzdělávání osob s těžkým zrakovým postižením z hlediska stimulace, reedukace a rehabilitace. Poukazuje na rozdíly mezi klasickou a barefoot obuví a na možné důsledky jejich užívání pro jejich nositele. Cílem příspěvku není vzhledem k jeho rozsahu podrobné seznámení s různými dostupnými studiemi; autorka textu si klade za cíl podnítit čtenáře k zamyšlení a k dalšímu hloubání v dané problematice. Text dále obsahuje výsledky dotazníkového šetření pro pracovníky Středisek rané péče v dané problematice. Shrnuje možná doporučení pro praxi. Klíčová slova: zrakové postižení, vrozené, získané, slepota, nevidomost, těžká slabozrakost, zbytky zraku, edukace, výchova, vzdělávání, barefoot, obuv, stimulace, reedukace, rehabilitace, podpora, hmat, vnímání, pozornost, informace, informační deficit, přístup, středisko rané péče, aktivní přístup, doporučení.
Popis v anglickém jazyce:
This paper deals with the possibilities of using the barefoot approach in the education of people with severe visual impairment in terms of stimulation, re–education and rehabilitation. It notes the differences between classic and barefoot footwear and the possible consequences of their use on the wearer. Given the scope of the text, it is not intended to acquaint the reader with the various studies available in detail; the author of the text aims to encourage the reader to think and further delve into the issue. The article also contains the results of the questionnaire survey for Early Care Center staff on this given issue. It summarizes possible recommendations for practice.
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules