OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}

Pomocí tohoto dialogu můžete vyhledat domácí autory, čili autory, kteří jsou vedeni v personálních systémech Ostravské univerzity.

Do našeptávače níže napište hledaný text a tento text bude vyhledán ve jméně nebo příjmení autora. Autoři, kteří budou hledanému textu odpovídat, Vám budou nabídnuti v seznamu. Pomocí myši nebo šipek na klávesnici vyberte požadovaného autora.

Našeptávač : 
Přidat autora k záznamu Zavřít

Pomocí tohoto dialogu můžete k záznamu přidat cizího autora, čili autora, který nemá žádný pracovní ani studijní vztah k Ostravské univerzitě. Takto přidaný autor bude do RIV vykázán jako nedomácí.

Pro přidání autora vepište jeho jméno a příjmení do určených položek.

Jméno :
Příjmení :
Přidat k záznamu Zavřít
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : prezentace (kongresy, sympózia, konference, workshopy)
Domácí pracoviště * : Katedra germanistiky (25600)
Název * : Zur Rolle visueller Mittel bei der Grammatikvermittlung in ausgewählten DaF-Lehrwerken in Tschechien
Citace : Polášková, E. Zur Rolle visueller Mittel bei der Grammatikvermittlung in ausgewählten DaF-Lehrwerken in Tschechien. In: Grammatik. Online-Tagung der Gesellschaft für Sprache und Sprachen. Online-Tagung: Gesellschaft für Sprache und Sprachen. 2021.
Podnázev :
Rok : 2021
Obor :
Místo konání : Online-Tagung
Stát konání akce : Spolková republika Německo
Název akce : Grammatik. Online-Tagung der Gesellschaft für Sprache und Sprachen
Datum od :
Datum do :
Druh prezentace : Přednáška
Instituce : Gesellschaft für Sprache und Sprachen
Klíčová slova anglicky :
Popis v původním jazyce :
Visuelle Mittel, vor allem Bilder, üben in DaF-Lehrwerken verschiedene Funktionen aus: Sie können die Motivation zum Lernen unterstützen, Sprechsituationen illustrieren oder als Anlass zum Sprechen dienen. In der Fachliteratur werden aber auch Ansichten von einigen Linguisten und Linguistinnen bzw. Sprachdidaktikern und Sprachdidaktikerinnen präsentiert, nach denen mithilfe der Bilder grammatische Regeln erklärt werden können (vgl. Suñer Muñoz 2013; Roche–Suñer Muñoz 2014; Gubanova-Müller–Tommaddi 2016; EL-Bouz 2016; Zeyer 2017; Roche–EL-Bouz–Leuchte 2018 usw.). Der Beitrag setzt sich zum Ziel, diese Konzepte kurz vorzustellen und der Frage nachzugehen, ob einige davon bzw. welche visuellen Strategien bei der Grammatikvermittlung in ausgewählten DaF-Lehrwerken vorkommen, die in der Tschechischen Republik verwendet werden. Anhand ausgewählter grammatischer Erscheinungen wird analysiert, welche konkreten visuellen Mittel in DaF-Lehrwerken erscheinen, auf welche Art und Weise sie die Grammatikerklärungen unterstützen oder ob sie eventuell das Verständnis auch beeinträchtigen können. Dabei wird die Perspektive der Textverständlichkeit mitberücksichtigt (vgl. Hamburger Verständlichkeitsmodell nach Langer–Schulz von Thun–Tausch 1974, Modell nach Groeben 1982, Karlsruher Konzept nach Göpferich 2001 und vor allem das „Kremser Modell“ nach Lutz 2017). In dieser Hinsicht werden die DaF-Lehrwerke verglichen und verschiedene Verbesserungsmöglichkeiten diskutiert.
Popis v anglickém jazyce :
Typ zdroje financování výsledku :
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01:

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}