OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}

Pomocí tohoto dialogu můžete vyhledat domácí autory, čili autory, kteří jsou vedeni v personálních systémech Ostravské univerzity.

Do našeptávače níže napište hledaný text a tento text bude vyhledán ve jméně nebo příjmení autora. Autoři, kteří budou hledanému textu odpovídat, Vám budou nabídnuti v seznamu. Pomocí myši nebo šipek na klávesnici vyberte požadovaného autora.

Našeptávač : 
Přidat autora k záznamu Zavřít

Pomocí tohoto dialogu můžete k záznamu přidat cizího autora, čili autora, který nemá žádný pracovní ani studijní vztah k Ostravské univerzitě. Takto přidaný autor bude do RIV vykázán jako nedomácí.

Pro přidání autora vepište jeho jméno a příjmení do určených položek.

Jméno :
Příjmení :
Přidat k záznamu Zavřít
Zavřít

Pomocí tohoto dialogu můžete k záznamu nahrát soubor PDF. Tento soubor musí obsahovat text tohoto záznamu (text článku, knihy, atd.). Tento soubor je důležitý pro RIV, protože může být použit jako důkaz existence tohoto záznamu.

Pro nahrání souboru klikněte na tlačítko Browse a vyberte soubor, který chcete nahrát. Nahrávání souboru zahájíte tlačítkem Nahrát soubor.

Maximální velikost souboru PDF je omezena na 100 MB.

Soubor : 

Nahrát soubor
Zavřít

Pomocí tohoto dialogu můžete stáhnout PDF soubor přiřazený tomuto záznamu. Pro stažení souboru klikněte níže na název tohoto souboru a bude Vám nabídnuta možnost soubor uložit.

Věnujte prosím pozornost také velikosti PDF souboru. Velké soubory se mohou stahovat delší dobu, pokud máte pomalé internetové připojení.

Název souboru :
Velikost souboru :
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : článek v odborném periodiku (J)
Domácí pracoviště * : Katedra germanistiky (25600)
Název * : Zum Sprachstil in Wissensvermittlungsfernsehsendungen für Kinder im deutsch-tschechischen Vergleich. Ausgewählte Aspekte mit Fokus auf die Arbeit mit Fachwörtern
Citace : Polášková, E. Zum Sprachstil in Wissensvermittlungsfernsehsendungen für Kinder im deutsch-tschechischen Vergleich. Ausgewählte Aspekte mit Fokus auf die Arbeit mit Fachwörtern. Acta Facultatis Philosophicae Universitatis Ostraviensis. Studia Germanistica. 2021, 28/2021(1), s. 105-132. ISSN 1803-408X.
Podnázev :
Rok * : 2021
Obor * :
Kód ISSN * : 1803-408X
Oficiální název periodika * : Acta Facultatis Philosophicae Universitatis Ostraviensis. Studia Germanistica
Stát vydavatele periodika * : Česká republika
Svazek periodika * : 28/2021
Číslo periodika v rámci svazku * : 1
Číslo článku :
Ročník :
Počet stran článku * : 28
Strana od * : 105
Strana do * : 132
Kód UT WoS :
EID : 2-s2.0-85115241286
Poddruh recenzovaného článku : Článek v databázi SCOPUS (Jsc)
Klíčová slova anglicky * :
children, television programme, education, mediation of knowledge, technical term, define,explain, biology
Popis v původním jazyce * :
Die Schule ist nicht das einzige Institut, welches Kinder ausbildet und ihnen Fachinformationen vermittelt. An der Ausbildung beteiligt sich auch das Fernsehen im großen Maße. Der Artikel befasst sich mit der Frage, wie die Autorinnen und Autoren der Wissensvermittlungsfernsehsendungen für Kinder mit der fordernden Aufgabe zurechtgekommen sind, den Kindern etwas beizubringen und sie zugleich zu begeistern. Das wird am Beispiel der ausgewählten deutschen und tschechischen Fernsehsendungen für Kinder mit biologischen Themen untersucht, wobei die Aufmerksamkeit vor allem auf die Wahl der Sprachmittel bei der Arbeit mit Fachwörtern und auf spezifische Verfahren ihrer Definitionen bzw. Erklärungen fällt. Zusätzlich wird beobachtet, ob sich die Strategien der Einführung von neuen Fachwörtern in den analysierten Fernsehsendungen für Kinder auf eine qualitative Weise von den Strategien in den thematisch vergleichbaren populärwissenschaftlichen Fernsehsendungen für Erwachsene unterscheiden.
Popis v anglickém jazyce * :
School is not the only institution that educates children and provides them with specialised information. Television also contributes substantially to education. The article deals with the question of how the authors of educational programmes for children handled the difficult task of educating children while capturing their attention at the same time. This issue is examined using the example of selected German and Czech television programmes for children with the topic of biology, and attention is paid especially to the choice of language when working with specialised terms and to the specific procedures of defining or explaining them. Also monitored is whether or not the strategy of introducing new specialised terms in the analysed children programmes is different in terms of quality from the strategies applied in popular science programmes for adults with comparable topics.
Typ zdroje financování výsledku * : Institucionální podpora na rozvoj výzkumné organizace
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01: RIV/61988987:17250/21:A2202B5A

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}