OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra technické a pracovní výchovy (45070)
Title:
Využití znalostí z účetnictví a daní v učitelské praxi
Citace
Filipczyková, H. Využití znalostí z účetnictví a daní v učitelské praxi.
In:
Ecolle 2019: SBORNÍK Z MEZINÁRODNÍ KONFERENCE ICOLLE 2019 Udržitelnost ve vzdělávání: Minulost, současnost a budoucnost 2019-09-15 Brno.
Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2020. s. 57-64. ISBN 978-80-7509-702-6.
Subtitle
Publication year:
2020
Obor:
Number of pages:
250
Page from:
57
Page to:
64
Form of publication:
Elektronická verze
ISBN code:
978-80-7509-702-6
ISSN code:
Proceedings title:
SBORNÍK Z MEZINÁRODNÍ KONFERENCE ICOLLE 2019 Udržitelnost ve vzdělávání: Minulost, současnost a budoucnost
Proceedings:
Mezinárodní
Publisher name:
Mendelova univerzita v Brně
Place of publishing:
Brno
Country of Publication:
Název konference:
Ecolle 2019
Místo konání konference:
Brno
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
accounting, taxes, practice, practical experience, case study, qualitative research, teaching,teacher, business school, economic lycée, teaching metods
Annotation in original language:
Jedním ze základních prvků ekonomického vzdělávání je výuka účetnictví a daní. V současné době zaznamenáváme rostoucí tlak na kvalitu účetních informací. Bohužel účetní praxe a výuka účetnictví a daní se do značné míry liší. Tradiční pasivní způsoby výuky jsou dnes považovány za zastaralé a neefektivní. Je třeba více využívat aktivní formy výuky, které lépe umožní propojit výuku a praxi. Cílem tohoto článku je provést analýzu míry využívání praktických znalostí, zejména ve formě případových studií při výuce účetnictví a daní mezi učiteli účetnictví na obchodních akademicích a obdobných typech středních škol s ekonomickým zaměřením a na základě ní formulovat doporučení pro výuku účetnictví na těchto školách.
Annotation in english language:
One of the basic elements of economic education is teaching accounting and taxes. We are currently seeing increasing pressure on the quality of accounting information. Unfortunately, accounting practice and teaching of accounting and taxes vary considerably. Traditional passive teaching methods are now considered obsolete and ineffective. There is a need to make greater use of active forms of teaching that better link learning and practice. The aim of this article is to analyse the degree of use of practical knowledge, especially in the form of case studies in teaching accounting and taxes among accounting teachers at business academies and similar types of economically oriented secondary schools with an economic focus and on the basis of it formulate recommendations for teaching accounting at these schools.
References
Reference
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules