OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}

Pomocí tohoto dialogu můžete vyhledat domácí autory, čili autory, kteří jsou vedeni v personálních systémech Ostravské univerzity.

Do našeptávače níže napište hledaný text a tento text bude vyhledán ve jméně nebo příjmení autora. Autoři, kteří budou hledanému textu odpovídat, Vám budou nabídnuti v seznamu. Pomocí myši nebo šipek na klávesnici vyberte požadovaného autora.

Našeptávač : 
Přidat autora k záznamu Zavřít

Pomocí tohoto dialogu můžete k záznamu přidat cizího autora, čili autora, který nemá žádný pracovní ani studijní vztah k Ostravské univerzitě. Takto přidaný autor bude do RIV vykázán jako nedomácí.

Pro přidání autora vepište jeho jméno a příjmení do určených položek.

Jméno :
Příjmení :
Přidat k záznamu Zavřít
Zavřít

Pomocí tohoto dialogu můžete k záznamu nahrát soubor PDF. Tento soubor musí obsahovat text tohoto záznamu (text článku, knihy, atd.). Tento soubor je důležitý pro RIV, protože může být použit jako důkaz existence tohoto záznamu.

Pro nahrání souboru klikněte na tlačítko Browse a vyberte soubor, který chcete nahrát. Nahrávání souboru zahájíte tlačítkem Nahrát soubor.

Maximální velikost souboru PDF je omezena na 100 MB.

Soubor : 

Nahrát soubor
Zavřít

Pomocí tohoto dialogu můžete stáhnout PDF soubor přiřazený tomuto záznamu. Pro stažení souboru klikněte níže na název tohoto souboru a bude Vám nabídnuta možnost soubor uložit.

Věnujte prosím pozornost také velikosti PDF souboru. Velké soubory se mohou stahovat delší dobu, pokud máte pomalé internetové připojení.

Název souboru :
Velikost souboru :
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : článek v odborném periodiku (J)
Domácí pracoviště * : Katedra pedagogiky a andragogiky (45120)
Název * : Typy a způsoby užívání výukových zdrojů žáky osmých tříd základních škol
Citace : Bednárek, A., Mynářová, G., Václavík, M. a Červenková, I. Typy a způsoby užívání výukových zdrojů žáky osmých tříd základních škol. Pedagogika. 2021, 71(1), s. 101-119. ISSN 0031-3815.
Podnázev :
Rok * : 2021
Obor * : Pedagogika a školství
Kód ISSN * : 0031-3815
Oficiální název periodika * : Pedagogika
Stát vydavatele periodika * : Česká republika
Svazek periodika * : 71
Číslo periodika v rámci svazku * : 1
Číslo článku :
Ročník :
Počet stran článku * : 19
Strana od * : 101
Strana do * : 119
Kód UT WoS :
EID :
Poddruh recenzovaného článku : Článek v neimpaktovaném recenzovaném časopise(Jneimp/Jost)
Klíčová slova anglicky * :
educational media, teaching and learning resources, printed and digital resources, use of resources
Popis v původním jazyce * :
Článek prezentuje výsledky empirického výzkumu zaměřeného na užívání výukových zdrojů žáky 2. stupně základních škol ve vyučovacích hodinách a při domácí přípravě. Příspěvek si klade za cíl popsat výukové zdroje, se kterými žáci pracují a představit způsoby užívání těchto výukových zdrojů. Dále vyhodnotit tendence v oblasti jejich užívání s ohledem na pronikání digitálních technologií do mnoha oblastí žákova učení. Výzkum je metodologicky založen na kvalitativním designu. Byly provedeny hloubkové rozhovory s dvaceti respondenty osmých tříd základních škol. Data byla následně kódována, analyzována a interpretována směrem k cílům a výzkumným otázkám. Empirický výzkum ukázal, že žáci pracují s rozmanitými výukovými zdroji. Ve školním učení žáka klíčovou roli stále hraje tištěná učebnice a se zdroji pracují žáci samostatně. V domácí přípravě žáka pak zápisky v sešitu a internet. Digitální zdroje jsou běžnou součástí žákova učení ve škole i v domácí přípravě, nikoliv však převažující. Existuje odlišnost ve způsobech užívání zdrojů ve škole a v domácí přípravě. Výsledky výzkumu potvrzují tendence v oblasti užívání výukových zdrojů na 2. stupni základních škol. Charakterizuje je různorodost. Ve škole jsou digitální zdroje používány jako doplněk ke zdrojům tištěným. V domácí přípravě žáka hrají zásadní roli zdroje psané.
Popis v anglickém jazyce * :
This paper presents results of empirical research which focused on teaching and learning material usage by lower-secondary school students in classrooms and during home preparation. The contribution aims to describe teaching and learning resources usage by the lower-secondary pupils as well as to introduce the ways of using such materials. In addition to that, the contribution aims to assess tendency in the area of its usage with respect to the digital technologies‘ penetration to various areas of pupil’s learning. The qualitative methodological design was used for the research. It was held with 20 lower-secondary (8th grade) pupils. The collected data were coded, analysed and interpreted with a respect to the research aims and questions. The empirical research has shown that pupils use various teaching and learning resources. On the one hand, in classroom, the textbook use is still crucial, and pupils work with the resources individually. On the other hand, during home preparation they rather use their lecture notes or the Internet. Digital resources are regularly used in classroom as well as at home, but they are not considered dominant. There is a difference in ways of use individual resources in classroom and during home preparation. The results confirm the tendency in the area of teaching and learning resources usage at lower-secondary school level. It characterizes heterogeneity among the materials. In classroom, digital resources are used as a supplement to the printed ones, while during home preparation pupils prefer written resources.
Typ zdroje financování výsledku * : Institucionální podpora na rozvoj výzkumné organizace
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01: RIV/61988987:17450/21:A2202ARI

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}