Popis v původním jazyce: |
Mezinárodní výstava, která navazuje tematicky na výstavu představenou v roce 2019 v italských Benátkách. I zde byl pro autory připraven původně sakrální prostor odsvěceného kostala sv. Václava v Opavě. V hlavní lodi pak byl k dispozici pro každého z vystavující unikátní prostor, který se ve finále podařilo sjednotit dramatickým osvětlením, zvukem i obrazem. Intervence světla, zvukeu, tradičními médii i 3D instalacemi pak ve výsledku překonaly očekávání jak kurátora (Tomasz Wendland) tak vystavujících.
Kurátorem projektu Tomaszem Wendlandem byli vybráni autoři z Německa, Polska, České republiky a Taiwanu. Část projektu bude prezentován v České republice, a to právě v Opavě. Kurátorským principem není předurčovat interpretaci děl, právě na výstavě proběhne jejich dialog a zde se poprvé témata spojí, odkryjí se určité asociace a intuice budoucnosti. Uměním zde jsou a budou pouze díla a ne slova.
Tomasz Wendland
Kurátorem projektu Tomaszem Wendlandem byli vybráni autoři z Německa, Polska, České republiky a Taiwanu. Část projektu bude prezentován v České republice, a to právě v Opavě. Kurátorským principem není předurčovat interpretaci děl, právě na výstavě proběhne jejich dialog a zde se poprvé témata spojí, odkryjí se určité asociace a intuice budoucnosti. Uměním zde jsou a budou pouze díla a ne slova.
Dnes, v roce 2019, se zdá, že jsme světelné roky daleko v intuici a ve vizi 21. století. Toto je postglobální realita paralelních světů: analogového a virtuálního. Identita je na křižovatce mezi fyzickým tělem a stínem.
Ve spojení s OBE (mimo tělesné prožívání) existuje jev extraternizace, přenos vědomí do jiné dimenze. Se zbytkem se únik stává symptomatickým v různých dimenzích, od nadbytku všeho až po hledání základů existence, které se projevuje exodem z Afriky a Asie do Evropy. Umění, které není trvale spojeno s jakýmkoli médiem, zkoumá a vytváří realitu, konfrontuje člověka s nekonvenčními zážitky. Pavillion O2 se odkazuje k tématu kyslíku (O2), prvku přítomnéh
|