OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště * : Katedra speciální pedagogiky (45130)
Název * : Přístupy pedagogů a asistentů pedagoga z perspektivy kvantitativně orientované sondy
Citace : Kaleja, M. a Nyklová, E. Přístupy pedagogů a asistentů pedagoga z perspektivy kvantitativně orientované sondy. In: Mezinárodní vědecká a odborná konference Rodina, škola a přátelé na cestě ke kvalitnímu společnému vzdělávání: Rodina, škola a přátelé na cestě ke kvalitnímu společnému vzdělávání: recenzovaný sborník příspěvků z mezinárodní vědecké a odborné konference 2019 Opava. Opava: Slezská univerzita v Opavě, Fakulta veřejných politik v Opavě, 2019. s. 15-24. ISBN 978-80-7510-381-9.
Podnázev :
Rok * : 2019
Obor * : Pedagogika a školství
Počet stran * : 10
Strana od * : 15
Strana do * : 24
Forma vydání * : Elektronická verze
Kód ISBN * : 978-80-7510-381-9
Kód ISSN :
Název sborníku * : Rodina, škola a přátelé na cestě ke kvalitnímu společnému vzdělávání: recenzovaný sborník příspěvků z mezinárodní vědecké a odborné konference
Sborník : Mezinárodní
Název nakladatele * : Slezská univerzita v Opavě, Fakulta veřejných politik v Opavě
Místo vydání * : Opava
Stát vydání : Sborník vydaný v ČR
Název konference : Mezinárodní vědecká a odborná konference Rodina, škola a přátelé na cestě ke kvalitnímu společnému vzdělávání
Místo konání konference * : Opava
Datum zahájení konference * :
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce * :
Evropská akce
Kód UT WoS :
EID :
Klíčová slova anglicky * :
Romani, social excluded, approach, teacher
Popis v původním jazyce * :
Vzdělávání romských a sociálně vyloučených romských žáků stojí dlouhodobě v centru zájmu aktérů podílejících se v České republice na přípravě a tvorbě strategických vzdělávacích do-kumentů. Navzdory očekávání plynoucích z deklarovaných cílů je současný stav vzdělávacích vý-stupů dotčených žáků jen málo účinný. Školní úspěšnost těchto žáků tak mnohdy závisí především naosobnosti pedagoga, jehož výraznou roli v kontextu vzdělávání žáků potvrzují výsledky pedagogic-kých výzkumů realizovaných v této oblasti. Na rozdílnost v pedagogy aplikovaných přístupech se za-měřuje také náš výzkum. Teoretickou a empirickou analýzou pedagogických přístupů chceme sesta-vit holistický obraz reality popisující přístupy pedagogů k romským a exkludovaným žákům vevzdělávání na základní škole. Hlavní důraz přitom klademe na pedagogickou angažovanost, kterouvnímáme jako velmi důležitou, smysluplnou a potřebnou.
Popis v anglickém jazyce * :
The education of Roma and socially excluded Roma pupils has long been the focus of the actors involved in the Czech Republic in the preparation and creation of strategic educational documents. Despite the expectations arising from the declared goals, the current state of educational outcomes of the pupils concerned is ineffective. The school success of these pupils often depends primarily on the personality of the teacher, whose significant role in the context of pupil education is confirmed by the results of pedagogical research carried out in this area. Our research also focuses on the differences in the approaches applied by pedagogues. By theoretical and empirical analysis of pedagogical approaches, we want to compile a holistic picture of reality describing the approaches of teachers to Roma and excluded pupils in primary school education. At the same time, we place the main emphasis on pedagogical commitment, which we perceive as very important, meaningful and necessary.
Typ zdroje financování výsledku * : Operační programy
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01: RIV/61988987:17450/19:A2202AAS

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}