OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}

Pomocí tohoto dialogu můžete vyhledat domácí autory, čili autory, kteří jsou vedeni v personálních systémech Ostravské univerzity.

Do našeptávače níže napište hledaný text a tento text bude vyhledán ve jméně nebo příjmení autora. Autoři, kteří budou hledanému textu odpovídat, Vám budou nabídnuti v seznamu. Pomocí myši nebo šipek na klávesnici vyberte požadovaného autora.

Našeptávač : 
Přidat autora k záznamu Zavřít

Pomocí tohoto dialogu můžete k záznamu přidat cizího autora, čili autora, který nemá žádný pracovní ani studijní vztah k Ostravské univerzitě. Takto přidaný autor bude do RIV vykázán jako nedomácí.

Pro přidání autora vepište jeho jméno a příjmení do určených položek.

Jméno :
Příjmení :
Přidat k záznamu Zavřít
Zavřít

Pomocí tohoto dialogu můžete k záznamu nahrát soubor PDF. Tento soubor musí obsahovat text tohoto záznamu (text článku, knihy, atd.). Tento soubor je důležitý pro RIV, protože může být použit jako důkaz existence tohoto záznamu.

Pro nahrání souboru klikněte na tlačítko Browse a vyberte soubor, který chcete nahrát. Nahrávání souboru zahájíte tlačítkem Nahrát soubor.

Maximální velikost souboru PDF je omezena na 100 MB.

Soubor : 

Nahrát soubor
Zavřít

Pomocí tohoto dialogu můžete stáhnout PDF soubor přiřazený tomuto záznamu. Pro stažení souboru klikněte níže na název tohoto souboru a bude Vám nabídnuta možnost soubor uložit.

Věnujte prosím pozornost také velikosti PDF souboru. Velké soubory se mohou stahovat delší dobu, pokud máte pomalé internetové připojení.

Název souboru :
Velikost souboru :
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : článek v odborném periodiku (J)
Domácí pracoviště * : Katedra informatiky a počítačů (31400)
Název * : The Influence of the Developed Specific Multi-Paradigm Programming in Digital Logic Education
Citace : Hapl, L. a Habiballa, H. The Influence of the Developed Specific Multi-Paradigm Programming in Digital Logic Education. Mathematics. 2021, 9(11), ISSN 2227-7390.
Podnázev :
Rok * : 2021
Obor * : Informatika
Kód ISSN * : 2227-7390
Oficiální název periodika * : Mathematics
Stát vydavatele periodika * : Švýcarská konfederace
Svazek periodika * : 9
Číslo periodika v rámci svazku * : 11
Číslo článku : 1255
Ročník :
Počet stran článku * : 27
Strana od * : neuvedeno
Strana do * : neuvedeno
Kód UT WoS : 000660966600001
EID : 2-s2.0-85123731950
Poddruh recenzovaného článku : Článek v impaktovaném časopise (Jimp)
Klíčová slova anglicky * :
digital logic; multi-paradigm programming; DCBLP; CS curriculum
Popis v původním jazyce * :
This article introduces the possible usage of the developed programming discourse that can be used to support training in the digital logic area. The discourse merges several programming paradigms into one solution. The intended learners are secondary school students focused on digital system programming. The main intent is to find out whether digital logic curriculum based on Digital Circuits Based Logical Programming (DCBLP) inheritance has positive impact on the students and the way they explore the digital logic itself. Students’ cognitive and affective areas are in the scope of this preliminary research and questionnaires and cognitive tests will help to support the research. Experimental and control groups were used to gather relevant records. To analyse and support the interpretation of the data gathered by questionnaires, the chi-square test (two-tailed) has been used. ANOVA has been used to evaluate data for the achievement test results. The preliminary research revealed there is a possibility of using developed programming discourse DCBLP in digital logic training. Students claim overall usefulness of the discourse in the training; the strong motivation power of the programming discourse itself has not been discovered. From the test we conclude that the performance of the students trained using new programming discourse is significantly better. It is possible to use more different programming paradigms, such as imperative and declarative, in one solution to support training in the area of digital logic. Such solutions can enhance the way the students deal with the programming languages and also supports interdisciplinary relationships.
Popis v anglickém jazyce * :
Typ zdroje financování výsledku * : Specifický výzkum
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01: RIV/61988987:17310/21:A2202A4R

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}