OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}

Pomocí tohoto dialogu můžete vyhledat domácí autory, čili autory, kteří jsou vedeni v personálních systémech Ostravské univerzity.

Do našeptávače níže napište hledaný text a tento text bude vyhledán ve jméně nebo příjmení autora. Autoři, kteří budou hledanému textu odpovídat, Vám budou nabídnuti v seznamu. Pomocí myši nebo šipek na klávesnici vyberte požadovaného autora.

Našeptávač : 
Přidat autora k záznamu Zavřít

Pomocí tohoto dialogu můžete k záznamu přidat cizího autora, čili autora, který nemá žádný pracovní ani studijní vztah k Ostravské univerzitě. Takto přidaný autor bude do RIV vykázán jako nedomácí.

Pro přidání autora vepište jeho jméno a příjmení do určených položek.

Jméno :
Příjmení :
Přidat k záznamu Zavřít
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : prezentace (kongresy, sympózia, konference, workshopy)
Domácí pracoviště * : Lékařská fakulta (11000)
Název * : Tvorba vzdělávacího programu pro sestry zaměřeného na zdravotní gramotnost seniorů
Citace : Kachlová, M., Zeleníková, R., Doležel, J. a Hosáková, J. Tvorba vzdělávacího programu pro sestry zaměřeného na zdravotní gramotnost seniorů. In: 6th International Conference Quality and Its Perspectives: The Legacy of Florence Nightingale on the Path to Modern Care. Pardubice: Univerzita Pardubice. 2021.
Podnázev :
Rok : 2021
Obor : Ostatní lékařské obory
Místo konání : Pardubice
Stát konání akce : Česká republika
Název akce : 6th International Conference Quality and Its Perspectives: The Legacy of Florence Nightingale on the Path to Modern Care
Datum od :
Datum do :
Druh prezentace : Plakátová zpráva
Instituce : Univerzita Pardubice
Klíčová slova anglicky :
eHealth literacy, eLily2, learning skills, nurse, older people
Popis v původním jazyce :
Úvod: U pacientů s nízkou zdravotní gramotností je vyšší pravděpodobnost, že budou navštěvovat pohotovost, zůstanou déle v nemocnici, nebudou dodržovat léčebný plán a budou mít vyšší úmrtnost (Palumbo et al., 2016). Projekt Erasmus+ eLily2 byl navržen s cílem posílit znalosti a dovednosti sester pečujících o seniory, pokud jde o gramotnost v oblasti zdraví a eHealth, prostřednictvím rozvoje kombinovaného vzdělávacího programu. Cíl: Cílem bylo zjistit oblasti pro tvorbu vzdělávacího kurzu pro sestry zaměřeného na zdravotní gramotnost seniorů. Metodika: Na základě analýzy literárních zdrojů k problematice zdravotní gramotnosti byly navrženy moduly a podoblasti vzdělávacího programu pro sestry. Pro hodnocení relevantnosti navržených modulů a podoblasti byla využita Delphi metoda, které se účastnilo 20 expertů z 5 zemí (ČR, Kypr, Litva, Polsko, Řecko). Experti hodnotili moduly ve 2 kolech na čtyřbodové Likertově stupnici. Delphi metoda probíhala v prosinci 2020 a lednu 2021. Výsledky: Na základě výsledků Delphi metody byly navrženy 4 moduly: 1. Zdravotní gramotnost a eHealth gramotnost (definice, prevalence, výsledky pacientů); 2. aplikace eHealth (IT); 3. Dovednosti v praxi – identifikace pacientů s omezenou zdravotní gramotností; 4. Problémy s proveditelností a čitelností. Podle modulů bude vytvořen vzdělávací program a e-kurz, který bude v rámci projektu Ehealth Literacy Learning Skills among Nurses Working with Older People pilotně testován v souboru minimálně 100 sester a 300 studentů ošetřovatelství v 5 evropských zemích. Závěr: Vytvoření vzdělávacího programu a e-learningového kurzu pro sestry pečující o seniory přispěje ke zlepšení vědomostí a dovedností v oblasti zdravotní gramotnosti.
Popis v anglickém jazyce :
Typ zdroje financování výsledku :
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01:

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}