OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra českého jazyka (25300)
Title:
Napětí mezi výrazem slovesného modu a jeho významem (na materiálu českého reklamního diskursu)
Citace
Srpová, H. Napětí mezi výrazem slovesného modu a jeho významem (na materiálu českého reklamního diskursu).
In:
Slovanské studie - Studia Slavica VII .
Opole - Ostrava: Uniwersytet Opolski - FF OU v Ostravě, 2003. Uniwersytet Opolski - FF OU v Ostravě, 2003. s. 271-278. ISBN 1214-3111.
Subtitle
Publication year:
2003
Obor:
Jazykověda
Number of pages:
8
Page from:
271
Page to:
278
Form of publication:
ISBN code:
1214-3111
ISSN code:
Proceedings title:
Slovanské studie - Studia Slavica VII
Proceedings:
Mezinárodní
Publisher name:
Uniwersytet Opolski - FF OU v Ostravě
Place of publishing:
Opole - Ostrava
Country of Publication:
Sborník vydaný v zahraničí
Název konference:
Místo konání konference:
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
commercial; content; form; expression; function; verbal mode; speech function; Czech language;
Annotation in original language:
Článek analyzuje primární a sekundární řečové funkce indikativu, imperativu a kondicionálu, korelaci mezi sémantickým výběrem řečových funkcí a gramatickou strukturou na materiálu českých reklam.
Annotation in english language:
Commercials have long-standing and cumulative effect. The Czech people - customers, writers of commercial texts, designers, psychologists, sociologists etc. - have not been prepared for their massive attack. That is why the article analyses the dichotomic terms - content (form) and expression (function) of the verbal mood, their relationship and position in the Czech commercial discourse. The article analyzes primary and secondary speech function and the grammatical structure, which is typically chosen to encode it. Through examples of the Czech commercial texts both marked and unmarked correlation is presented.
References
Reference
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules