OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra speciální pedagogiky (45130)
Název:
Výzvy pro současnou pedagogickou praxi v kontextu školní edukace dětí a žáků pocházejících z jiného socio-kulturního prostředí
Citace
Kaleja, M. a Červeňáková, L. Výzvy pro současnou pedagogickou praxi v kontextu školní edukace dětí a žáků pocházejících z jiného socio-kulturního prostředí.
In:
Výzvy pro současnou pedagogickou praxi v kontextu školní edukacMezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky: Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2018 Hradec Králové.
Hradec Králové: Magnanimitas, 2018. s. 897-905. ISBN 978-80-87952-27-6.
Podnázev
Rok vydání:
2018
Obor:
Pedagogika a školství
Počet stran:
9
Strana od:
897
Strana do:
905
Forma vydání:
Elektronická verze
Kód ISBN:
978-80-87952-27-6
Kód ISSN:
Název sborníku:
Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
Magnanimitas
Místo vydání:
Hradec Králové
Stát vydání:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Výzvy pro současnou pedagogickou praxi v kontextu školní edukacMezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky
Místo konání konference:
Hradec Králové
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Evropská akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
Popis v původním jazyce:
Příspěvek svým obsahem poukazuje na existující významný nedostatek v současném školním vzdělávání, kterému dosud nebyla věnována patřičná pozornost. Školní edukace se uskutečňuje v souladu s kurikulárními dokumenty státní úrovně. Ve školách se na těchto základech koncipují kurikula školní úrovně. Ta mohou být aktualizována, s reflexí k charakteristice školy, objektům a subjektům školního vzdělávání. Pedagogové v procesech vzdělávání zajišťují transmisi kulturní, společenskou a sociální. Realizací kurikula formují názory, postoje, hodnoty a podílejí se na vytváření vztahů dětí a žáků k lidem, k předmětům, k jevům. V části, prezentující výzkumná zjištění k připravenosti pedagogů pro práci s různými skupinami děti a žáků, je interpretována výstražně nízka subjektivně vnímaná připravenost dotčených. Text ve svém rámci si klade za cíl naznačit nedostatky školského terénu, ale také rezervy na straně obsahu a způsobu realizace kurikula školního vzdělávání.
Popis v anglickém jazyce:
The text points to the existing significant not actual thing in current school education, which has not yet been properly discussed. School education is realised through state-level curriculum documents. In schools, curriculum level is built on these bases. The school document can be regularly updated, reflecting on the characteristics of the school, objects and subjects of the institution. The process that teachers do in school education is called as transmission, cultural and social. By realizing the curriculum, they form opinions, attitudes, values, and participate in building relationships to people, to objects, to any phenomena. There is also presenting key research findings on the readiness of teachers to work with different groups of children and pupils in
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules