OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště * : Katedra informačních a komunikačních technologií (45080)
Název * : Learners'Motivation Types in the Smart Instruction of English for Specific Purposes
Citace : Šimonová, I., Faltýnková, L. a Kostolányová, K. Learners'Motivation Types in the Smart Instruction of English for Specific Purposes. In: 2020 6th IEEE Congress on Information Science and Technology (CiSt): 2020 6th IEEE Congress on Information Science and Technology (CiSt) 2020-06-05 Agadir - Essaouira, Morocco. Agadir - Essaouira, Morocco: IEEE, 2020. s. 225-230. ISBN 978-1-7281-6646-9.
Podnázev :
Rok * : 2020
Obor * : Pedagogika a školství
Počet stran * : 6
Strana od * : 225
Strana do * : 230
Forma vydání * : Elektronická verze
Kód ISBN * : 978-1-7281-6646-9
Kód ISSN : 2327-1884
Název sborníku * : 2020 6th IEEE Congress on Information Science and Technology (CiSt)
Sborník : Mezinárodní
Název nakladatele * : IEEE
Místo vydání * : Agadir - Essaouira, Morocco
Stát vydání : Sborník vydaný v zahraničí
Název konference : 2020 6th IEEE Congress on Information Science and Technology (CiSt)
Místo konání konference * : Agadir - Essaouira, Morocco
Datum zahájení konference * :
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce * :
Celosvětová akce
Kód UT WoS : 000657322100039
EID : 2-s2.0-85103824108
Klíčová slova anglicky * :
motivation, Accurators, Coordinators, Directors, Explorers, ESP, English for Specific Purposes
Popis v původním jazyce * :
The paper introduces results of research in which potential increase in learner's knowledge is considered from the view of four motivation types (Accurators, Coordinators, Directors, Explorers) within the process of smart instruction applied at two topics (Career Development, Healthy Living) of the English for Specific Purposes course. The main research objective is to find out whether learners of all motivation types can succeed in this process. Totally, 119 students, prospective teachers from the Faculty of Education and Faculty of Science, participated in the research. The SAMR (Substitution, Augmentation, Modification, Redefinition) model was applied within the smart instruction using smart devices to approach electronic sources and smart methods towards acquiring the learning content. The smart instruction was conducted for 12 weeks (one semester). Two hypotheses were set, and the quasi-experiment and ex-post-facto method were applied. Data referring to learners' motivation types were collected through the standardized Motivation Type Inventory (MTI) by Plaminek. The increase in learners' knowledge was calculated as the difference between entrance and final didactic tests scores. The results did not show statistically significant difference between single motivation types in the topic of Career Development. However, in Healthy Living, the difference was discovered in the group of Coordinators compared to other three types.
Popis v anglickém jazyce * :
Typ zdroje financování výsledku * : Specifický výzkum
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01: RIV/61988987:17450/20:A22029B2

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}