OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště * : Katedra matematiky (31100)
Název * : Science students’ perception of functional dependencies and their interpretation with real phenomena
Citace : Václavíková, Z. Science students’ perception of functional dependencies and their interpretation with real phenomena. In: 19th Conference on Applied Mathematics, APLIMAT 2020: 19th Conference on Applied Mathematics, APLIMAT 2020 Proceedings 2020 2020-02-04 Bratislava. Bratislava: Slovak University of Technology in Bratislava, 2020. s. 1062-1066. ISBN 978-802274983-1.
Podnázev :
Rok * : 2020
Obor * :
Počet stran * : 5
Strana od * : 1062
Strana do * : 1066
Forma vydání * : Tištená verze
Kód ISBN * : 978-802274983-1
Kód ISSN :
Název sborníku * : 19th Conference on Applied Mathematics, APLIMAT 2020 Proceedings 2020
Sborník : Mezinárodní
Název nakladatele * : Slovak University of Technology in Bratislava
Místo vydání * : Bratislava
Stát vydání : Sborník vydaný v zahraničí
Název konference : 19th Conference on Applied Mathematics, APLIMAT 2020
Místo konání konference * : Bratislava
Datum zahájení konference * :
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce * :
Celosvětová akce
Kód UT WoS :
EID : 2-s2.0-85082385449
Klíčová slova anglicky * :
attention map, eye-tracker, function, mathematics
Popis v původním jazyce * :
Although the concept of a function is being taught in mathematics since the elementary school, its understanding is still problematic for university students. The Department of Mathematics at the Faculty of Science in the University of Ostrava provides a course of mathematics focused on the concept of a function and we are dealing with two questions – how to teach it effectively with the expected outcomes and what is incomprehensible for students. We used the eye-tracker technology to better understand students' thinking to find points that are crucial to the correct or wrong solution of the examples.
Popis v anglickém jazyce * :
Typ zdroje financování výsledku * : Institucionální podpora na rozvoj výzkumné organizace
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01: RIV/61988987:17310/20:A21028XW

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}