OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště * : Katedra preprimární a primární pedagogiky (45140)
Název * : Diagnostic activities of nursery school teachers as a factor in meeting preschool education goals
Citace : Fodorová, K. Diagnostic activities of nursery school teachers as a factor in meeting preschool education goals: Pedagogika zmiany w edukacji dziecka. In: Pedagogika zmiany w edukacji dziecka: Edukacja małego dziecka 2019 Cieszyn. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls, 2020. s. 105-116. ISBN 978-83-7587-468-6.
Podnázev :
Pedagogika zmiany w edukacji dziecka
Rok * : 2020
Obor * : Pedagogika a školství
Počet stran * : 11
Strana od * : 105
Strana do * : 116
Forma vydání * : Tištená verze
Kód ISBN * : 978-83-7587-468-6
Kód ISSN :
Název sborníku * : Edukacja małego dziecka
Sborník : Mezinárodní
Název nakladatele * : Oficyna Wydawnicza Impuls
Místo vydání * : Kraków
Stát vydání : Sborník vydaný v zahraničí
Název konference : Pedagogika zmiany w edukacji dziecka
Místo konání konference * : Cieszyn
Datum zahájení konference * :
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce * :
Evropská akce
Kód UT WoS :
EID :
Klíčová slova anglicky * :
Edukacja przedszkolna, diagnostyka pedagogiczna, zajęcia diagnostyczne w przedszkolu.
Popis v původním jazyce * :
Pedagogical diagnostics are firmly rooted in nursery school upbringing and education. They are closely connected with educational individualization arising from the Education Act and the Framework Educational Programme for Preschool Education. These objectives involve the need to accept preschool children’s natural development features and project them into the contents, forms and methods of their education. We focused our research on the application of pedagogical diagnostics by nursery school teachers in the course of the day. We approached nursery school managers, headmistresses and senior teachers. We determined how they ensured pedagogical diagnostics in the tions of their nursery schools, which allowed us to find out, assess and evaluate the positive and negative aspects of the educational process and see whether the developmental steps in the upbringing and education relate to expectations, objectives in the school educational programme and the preschool education goals. The research outcomes revealed that nursery school managers view the diagnostics as beneficial in achieving the educational goals determined by the school education programme Pedagogická diagnostika má své pevné místo i v oblasti výchovy a vzdělávání v mateřské škole. Velmi úzce souvisí s individualizací vzdělávání, která vyplývá jak z cílů školského zákona, tak z Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání. Tyto cíle ukládají potřebu akceptovat přirozená vývojová specifika dětí předškolního věku a následně je promítat do obsahu, forem a metod jejich vzdělávání. V našem výzkumu jsme zaměřili pozornost na důvody a druhy uplatňování pedagogické diagnostiky učitelkou v průběhu dne v mateřské škole.
Popis v anglickém jazyce * :
Typ zdroje financování výsledku * : Institucionální podpora na rozvoj výzkumné organizace
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01: RIV/61988987:17450/20:A21028MP

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}