OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}

Pomocí tohoto dialogu můžete vyhledat domácí autory, čili autory, kteří jsou vedeni v personálních systémech Ostravské univerzity.

Do našeptávače níže napište hledaný text a tento text bude vyhledán ve jméně nebo příjmení autora. Autoři, kteří budou hledanému textu odpovídat, Vám budou nabídnuti v seznamu. Pomocí myši nebo šipek na klávesnici vyberte požadovaného autora.

Našeptávač : 
Přidat autora k záznamu Zavřít

Pomocí tohoto dialogu můžete k záznamu přidat cizího autora, čili autora, který nemá žádný pracovní ani studijní vztah k Ostravské univerzitě. Takto přidaný autor bude do RIV vykázán jako nedomácí.

Pro přidání autora vepište jeho jméno a příjmení do určených položek.

Jméno :
Příjmení :
Přidat k záznamu Zavřít
Zavřít

Pomocí tohoto dialogu můžete k záznamu nahrát soubor PDF. Tento soubor musí obsahovat text tohoto záznamu (text článku, knihy, atd.). Tento soubor je důležitý pro RIV, protože může být použit jako důkaz existence tohoto záznamu.

Pro nahrání souboru klikněte na tlačítko Browse a vyberte soubor, který chcete nahrát. Nahrávání souboru zahájíte tlačítkem Nahrát soubor.

Maximální velikost souboru PDF je omezena na 100 MB.

Soubor : 

Nahrát soubor
Zavřít

Pomocí tohoto dialogu můžete stáhnout PDF soubor přiřazený tomuto záznamu. Pro stažení souboru klikněte níže na název tohoto souboru a bude Vám nabídnuta možnost soubor uložit.

Věnujte prosím pozornost také velikosti PDF souboru. Velké soubory se mohou stahovat delší dobu, pokud máte pomalé internetové připojení.

Název souboru :
Velikost souboru :
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : článek v odborném periodiku (J)
Domácí pracoviště * : Katedra preprimární a primární pedagogiky (45140)
Název * : Příprava na povolání v rámcových vzdělávacích programech pro předškolní vzdělávání a v edukaci českých mateřských škol
Citace : Burkovičová, R. Příprava na povolání v rámcových vzdělávacích programech pro předškolní vzdělávání a v edukaci českých mateřských škol. Journal of Technology and Information Education. 2021, 2(2020), s. 27-46. ISSN 1803-537X.
Podnázev :
Rok * : 2021
Obor * : Pedagogika a školství
Kód ISSN * : 1803-537X
Oficiální název periodika * : Journal of Technology and Information Education
Stát vydavatele periodika * : Česká republika
Svazek periodika * : 2
Číslo periodika v rámci svazku * : 2020
Číslo článku : 3
Ročník :
Počet stran článku * : 19
Strana od * : 27
Strana do * : 46
Kód UT WoS :
EID :
Poddruh recenzovaného článku : Článek v neimpaktovaném recenzovaném časopise(Jneimp/Jost)
Klíčová slova anglicky * :
Occupation; framework educational program for pre-school education; kindergarten; pre-school education; child; category; dimension.
Popis v původním jazyce * :
Článek prezentuje výsledky výzkumu, jehož cílem bylo zjistit, zda a v jaké podobě je českou společností formulovaný požadavek: „seznamování dětí v předškolním vzdělávání s obsahem jednotlivých povolání“ uveden v aktuálně platném českém, slovenském a polském státním rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání, a zda lze požadavek podle českého vzdělávacího programu ve vzdělávání dětí předškolního věku v české mateřské škole realizovat. Ve vzdělávacích programech se kvalitativní analýzou kódovaly v jednotkách kódování datové úryvky ze segmentu cílů, obsahů a kompetencí. Z kódování vystoupily v různých dimenzích kategorie zjevného nebo latentního charakteru: pojem, příklady, označování činností, postupy, účel, význam povolání; pracovní předměty a materiály; název objektu, v němž se povolání uskutečňuje; přímý kontakt s povoláními v autentických prostředích. Ve všech zkoumaných rámcových vzdělávacích programech se „požadavek“ v některých kategoriích ve zjevné podobě nachází. V české MŠ jej lze ve vzdělávání dětí předškolního věku podle českého rámcového vzdělávacího programu realizovat.
Popis v anglickém jazyce * :
The article presents research results aimed at finding out whether and in what form the requirement formulated by Czech society: “familiarisation of children in pre-school education with the content of individual professions” is formulated in the currently valid Czech, Slovak, and Polish public framework educational program for pre-school education, and whether it is possible to implement the requirement according to the Czech educational program in the education of pre-school children in the Czech kindergarten. Qualitative analysis was applied to the educational programs. The data snippets from the segments of objectives, contents, and competencies were coded using coding units. Categories of the explicit or latent character emerged from coding in various dimensions: concept, examples, designation of activities, procedures, purpose, the meaning of profession; work items and materials; the name of the building in which the profession takes place; direct contact with professions in authentic environments. In all the framework educational programs analysed, an explicit form of the “requirement” is found in some categories. In the Czech kindergarten and according to the Czech framework educational programs, it may be implemented in pre-school children’s education.
Typ zdroje financování výsledku * : Institucionální podpora na rozvoj výzkumné organizace
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01: RIV/61988987:17450/21:A22028DA

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}