OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}

Pomocí tohoto dialogu můžete vyhledat domácí autory, čili autory, kteří jsou vedeni v personálních systémech Ostravské univerzity.

Do našeptávače níže napište hledaný text a tento text bude vyhledán ve jméně nebo příjmení autora. Autoři, kteří budou hledanému textu odpovídat, Vám budou nabídnuti v seznamu. Pomocí myši nebo šipek na klávesnici vyberte požadovaného autora.

Našeptávač : 
Přidat autora k záznamu Zavřít

Pomocí tohoto dialogu můžete k záznamu přidat cizího autora, čili autora, který nemá žádný pracovní ani studijní vztah k Ostravské univerzitě. Takto přidaný autor bude do RIV vykázán jako nedomácí.

Pro přidání autora vepište jeho jméno a příjmení do určených položek.

Jméno :
Příjmení :
Přidat k záznamu Zavřít
Zavřít

Pomocí tohoto dialogu můžete k záznamu nahrát soubor PDF. Tento soubor musí obsahovat text tohoto záznamu (text článku, knihy, atd.). Tento soubor je důležitý pro RIV, protože může být použit jako důkaz existence tohoto záznamu.

Pro nahrání souboru klikněte na tlačítko Browse a vyberte soubor, který chcete nahrát. Nahrávání souboru zahájíte tlačítkem Nahrát soubor.

Maximální velikost souboru PDF je omezena na 100 MB.

Soubor : 

Nahrát soubor
Zavřít

Pomocí tohoto dialogu můžete stáhnout PDF soubor přiřazený tomuto záznamu. Pro stažení souboru klikněte níže na název tohoto souboru a bude Vám nabídnuta možnost soubor uložit.

Věnujte prosím pozornost také velikosti PDF souboru. Velké soubory se mohou stahovat delší dobu, pokud máte pomalé internetové připojení.

Název souboru :
Velikost souboru :
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : článek v odborném periodiku (J)
Domácí pracoviště * : Katedra romanistiky (25500)
Název * : Seis retratos propagandísticos de Pablo Picasso. Los cambios de la imagen mediática de la figura de Picasso en la prensa checoslovaca entre los años 1913 y 1975
Citace : Chalupa, J. a Reichwalderová, E. Seis retratos propagandísticos de Pablo Picasso. Los cambios de la imagen mediática de la figura de Picasso en la prensa checoslovaca entre los años 1913 y 1975. Historia y Comunicación Social. 2021, 26(2), s. 543-551. ISSN 1137-0734.
Podnázev :
Rok * : 2021
Obor * : Písemnictví, mas-media, audiovize
Kód ISSN * : 1137-0734
Oficiální název periodika * : Historia y Comunicación Social
Stát vydavatele periodika * : Španělské království
Svazek periodika * : 26
Číslo periodika v rámci svazku * : 2
Číslo článku :
Ročník :
Počet stran článku * : 9
Strana od * : 543
Strana do * : 551
Kód UT WoS : 000735582000021
EID : 2-s2.0-85122948783
Poddruh recenzovaného článku : Článek v impaktovaném časopise (Jimp)
Klíčová slova anglicky * :
Picasso; media image; propaganda; totalitarian regime
Popis v původním jazyce * :
El artículo presenta los resultados parciales de un proyecto enfocado en el análisis de la evolución de la imagen mediática de algunos personajes destacados de la cultura española en el ámbito checoslovaco a lo largo del s. XX. El objetivo de la investigación es analizar hasta qué punto el ambiente ideológico y político predominante puede influir o manipular la imagen de un elemento extranjero presentado por la prensa al público del país receptor. Tras haberse analizado unos trescientos artículos en la prensa checa y eslovaca en el período de 1913 a 1975, dedicados al tema de Pablo Picasso, se ha confirmado la hipótesis inicial: las imágenes masmediáticas en el ambiente de los regímenes totalitarios en muchos casos se crean de acuerdo con las exigencias de dichos sistemas políticos.
Popis v anglickém jazyce * :
The paper presents partial results of a project focused on the analysis of the media image evolution of some prominent figures of Spanish culture in the Czechoslovak environment throughout the 20th century. The objective of the investigation is to analyze to what extent the predominant ideological and political environment can influence or manipulate the image of a foreign element presented by the press to the public of the receiving country. After analyzing some three hundred articles in the Czech and Slovak press in the period from 1913 to 1975 dedicated to the subject of Pablo Picasso, the initial hypothesis has been confirmed: the media images in the environment of totalitarian regimes in many cases are created in accordance with the requirements of said political systems.
Typ zdroje financování výsledku * : Institucionální podpora na rozvoj výzkumné organizace
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01: RIV/61988987:17250/21:A2202851

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}