OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
kapitola v odborné knize (C)
Domácí pracoviště:
Katedra matematiky s didaktikou (45110)
Název:
Applications of Augmented Reality Apps in Teaching Technical Skills Courses
Citace
Koreňová, L., Kožuchová, M., Dostál, J. a Lavicza, Z. Applications of Augmented Reality Apps in Teaching Technical Skills Courses.
In:
Augmented Reality in Educational Settings.
Leiden, The Netherlands: Brill | Sense, 2020. s. 383-409. ISBN 978-90-04-40883-8.
Podnázev
Rok vydání:
2020
Obor:
Pedagogika a školství
Forma vydání:
Tištená verze
Kód ISBN:
978-90-04-40883-8
Název knihy v originálním jazyce:
Augmented Reality in Educational Settings
Název edice a číslo svazku:
neuvedeno
Místo vydání:
Leiden, The Netherlands
Název nakladatele:
Brill | Sense
Označení vydání
(číslo vydání):
:
Vydáno:
v zahraničí
Autor zdrojového dokumentu:
Počet stran:
447
Počet stran knihy:
447
Strana od:
383
Strana do:
409
Počet výtisků knihy:
EID:
Klíčová slova anglicky:
Technical Skills, Augmented Reality, Technical Education, Teacher Trainig
Popis v původním jazyce:
Teaching technical skills courses is an integral element in most educational systems, however, the skills students need to acquire have been changing radically over the past 100 years. This change continues, as technology increasingly penetrates everyday life, demanding to acquire new skills. In many countries, technical education starts in primary school and the basics of technical literacy are taught to pupils aged 6–14. In the Czech Republic and Slovakia, future primary teachers are required to develop novel teaching approaches to develop technical literacy and skills for pupils aged 6–14 in a rapidly evolving digital world. This chapter aims to highlight the possibilities of using extended and augmented reality applications in technical education for the preparation of future teachers.
Popis v anglickém jazyce:
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17450/20:A21027LJ
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules