OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
kapitola v odborné knize (C)
Domácí pracoviště:
Katedra českého jazyka a literatury s didaktikou (45100)
Název:
Směřování koncepce výuky mateřštiny v českých základních školách
Citace
Metelková Svobodová, R., Malach, J., Malčík, M., Beneš, F., Lustigová, Z., Miklošíková, M., Rangl, M., Šaloun, P., Andrešič, D., Mališů, P., Dragon, T., Vagner, L. a Vlková, I. Směřování koncepce výuky mateřštiny v českých základních školách.
In:
Vzdělávání ve společnosti 4.0.
1. vyd. Ostrava: OHŘE MEDIA spol. s r. o., Žatec, 2020. s. 225-254. ISBN 978-80-906287-2-4.
Podnázev
Rok vydání:
2020
Obor:
Pedagogika a školství
Forma vydání:
Tištená verze
Kód ISBN:
978-80-906287-2-4
Název knihy v originálním jazyce:
Vzdělávání ve společnosti 4.0
Název edice a číslo svazku:
Neuveden
Místo vydání:
Ostrava
Název nakladatele:
OHŘE MEDIA spol. s r. o., Žatec
Označení vydání
(číslo vydání):
1:
Vydáno:
v ČR
Autor zdrojového dokumentu:
Počet stran:
29
Počet stran knihy:
397
Strana od:
225
Strana do:
254
Počet výtisků knihy:
100
EID:
Klíčová slova anglicky:
Concept of mother tongue teaching, goals of education, educational field Czech language and literature, communication and cognitive approach to the mother tongue teaching.
Popis v původním jazyce:
Kapitola se primárně soustředí na současné vnímání priorit jazykového vzdělávání spojovaných s nároky kladenými na jazykové dovednosti jedinců zohledňující gramotnostní aspekty vzdělávání v rámci vzdělávacího oboru Český jazyk a literatura. Pozornost je věnována také zamyšlení se nad vývojem cílů výuky mateřského jazyka ve vazbě na dynamický vývoj společenských požadavků a nároků kladených na rozvoj univerzálních kognitivních funkcí, které jsou jedním ze základních předpokladů celoživotního vzdělávání se. Autorka kapitoly seznamuje s tzv. komunikačním a kognitivním přístupem k výuce mateřštiny, který se částečně opírá o konstruktivistické pojetí vzdělávání, tj. staví na procesu aktivního a uvědomělého konstruování vědomostního a zkušenostního komplexu.)
Popis v anglickém jazyce:
The chapter primarily focuses on the current perception of priorities of language education associated with the demands on the language skills of individuals that take into account the literacy aspects of education within the educational field of the Czech language and literature. An attention is also paid to reflecting on the development of the goals of the mother tongue teaching in relation to the dynamic development of both social requirements and demands on the development of universal cognitive functions, which are one of basic preconditions for lifelong learning. The author of the chapter introduces the so-called communicative and cognitive approach to the mother tongue teaching, which is partly based on the constructivist concept of education, i.e. it is built on the process of active and conscious construction of the knowledge and experience complex.
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules