OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra informatiky a počítačů (31400)
Title:
E-LEARNINGOVÁ DISTANČNÍ VÝUKA ČÍSLICOVÝCH SYSTÉMŮ NA STŘEDNÍ ŠKOLE PODPOŘENÁ PROGRAMOVACÍM DISKURZEM DCBLP
Citace
HAPL, L., Habiballa, H. a Kostolányová, K. E-LEARNINGOVÁ DISTANČNÍ VÝUKA ČÍSLICOVÝCH SYSTÉMŮ NA STŘEDNÍ ŠKOLE PODPOŘENÁ PROGRAMOVACÍM DISKURZEM DCBLP.
In:
Mezinárodní Masarykova konference: Mezinárodní Masarykova konference 2020 Hradec Kralove, CZ.
Hradec Kralove: Magnanimitas, 2020. s. 1183-1193. ISBN 978-80-87952-33-7.
Subtitle
Publication year:
2020
Obor:
Informatika
Number of pages:
11
Page from:
1183
Page to:
1193
Form of publication:
Tištená verze
ISBN code:
978-80-87952-33-7
ISSN code:
Proceedings title:
Mezinárodní Masarykova konference
Proceedings:
Mezinárodní
Publisher name:
Magnanimitas
Place of publishing:
Hradec Kralove
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Mezinárodní Masarykova konference
Místo konání konference:
Hradec Kralove, CZ
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
digital logic, DCBLP, e-learning, covid situation, Packet Tracer
Annotation in original language:
Článek přináší poznatky o modifikované e-learningové výuce číslicových systémů, která proběhla v období plošného uzavření škol během druhého pololetí školního roku 2019/2020 na střední škole s informatickým zaměřením. Bude objasněn význam výuky číslicových systémů v informatických oborech a možné začlenění výuky do disponibilních hodin. Dále bude představen obsah výuky včetně její modifikace o prvky programování. Předmětem výzkumného zájmu budou konkrétní dopady změn na úroveň poznání žáků v dané oblasti. K tomuto účelu poslouží dílčí úlohy, projekt a závěrečný test, které byly žákům během výuky předkládány. Práce přináší dílčí výsledky, které mohou posloužit jako výchozí materiál pro stanovení dalších otázek a vyvození obecnějších doporučení při případném opakování experimentu i na jiných školách.
Annotation in english language:
This article brings information about modified secondary school digital logic training supported by e-learning course. The training took the place during the time period of the school year 2019/2020 when all of the schools in Czech Republic were closed due to the covid-19 situation. The reason of teaching the digital logic area in information technologies is briefly presented as well as the possibility of enhancing the education by selected programming discourse. The research questions and hypotheses regarding such training are expressed. The cognitive aspects are in the scope. Standalone tasks in the e-learning system and summary test help with answering the questions and verifying the hypotheses. Partial results that can help with the future research in this area are also included.
References
Reference
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules