OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra výtvarné výchovy (45030)
Title:
PŘIPRAVENOST VYSOKOŠKOLSKÝCH STUDENTŮ NA SOUVISLOU PROFESNÍ PRAXI VE VÝTVARNÉM OBORU
Citace
Bajnarová, M. PŘIPRAVENOST VYSOKOŠKOLSKÝCH STUDENTŮ NA SOUVISLOU PROFESNÍ PRAXI VE VÝTVARNÉM OBORU.
In:
MEZINÁRODNÍ MASARYKOVA KONFERENCE MMK 2020 ČR.
Hradec Králové: Magnanimitas, 2020. s. 505-510. ISBN 978-80-87952-33-7.
Subtitle
Publication year:
2020
Obor:
Number of pages:
6
Page from:
505
Page to:
510
Form of publication:
Elektronická verze
ISBN code:
978-80-87952-33-7
ISSN code:
Proceedings title:
MEZINÁRODNÍ MASARYKOVA KONFERENCE MMK
Proceedings:
Mezinárodní
Publisher name:
Magnanimitas
Place of publishing:
Hradec Králové
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Místo konání konference:
ČR
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
art education, professional practice, university student
Annotation in original language:
Příspěvek je zaměřený na návrh výzkumného šetření, který se zaobírá studenty učitelství výtvarné výchovy v navazujícím magisterském studiu na Katedře výtvarné výchovy Pedagogické fakulty Ostravské univerzity v Ostravě, kteří během svého studia realizují Průběžnou profesní praxi a dále postupují do Souvislé profesní praxe. Předmět Souvislá profesní praxe představuje završení oborové a didaktické přípravy vysokoškolského studenta. V rámci profesních praxí student vytváří v dané šabloně svou „Komplexní přípravu na vzdělávací situaci ve výtvarném oboru“, která mu má sloužit jako vodítko ve svých pedagogických výstupech. Výzkumné šetření si klade za cíl posoudit, jak je šablona studentům nápomocná a účinná v realizaci profesní praxe. Dalším cílem je porovnat a analyzovat pohledy vysokoškolských studentů učitelství výtvarné výchovy na jejich připravenost a vstup na souvislou profesní praxi.
Annotation in english language:
The paper is focused on the design of a research survey, which is focused on university students in the field of art education in a follow-up Master's degree at the Department of Visual Arts Education, Faculty of Education in Ostrava, who during their studies realize Continuous professional practice and further advance to Final professional practice. The course Final professional practice represents the completion of the field and didactic training of a university student. Within the framework of professional practice, the student creates in the given template his "Comprehensive preparation for the educational situation in the art field", which serves as a tool in his pedagogical outputs. The research survey aims to assess how helpful and effective the template is for students in implementing professional experience. Another goal is to compare and analyze the views of university students teaching art education on their readiness and input to continuous professional practice.
References
Reference
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules