OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}

Pomocí tohoto dialogu můžete vyhledat domácí autory, čili autory, kteří jsou vedeni v personálních systémech Ostravské univerzity.

Do našeptávače níže napište hledaný text a tento text bude vyhledán ve jméně nebo příjmení autora. Autoři, kteří budou hledanému textu odpovídat, Vám budou nabídnuti v seznamu. Pomocí myši nebo šipek na klávesnici vyberte požadovaného autora.

Našeptávač : 
Přidat autora k záznamu Zavřít

Pomocí tohoto dialogu můžete k záznamu přidat cizího autora, čili autora, který nemá žádný pracovní ani studijní vztah k Ostravské univerzitě. Takto přidaný autor bude do RIV vykázán jako nedomácí.

Pro přidání autora vepište jeho jméno a příjmení do určených položek.

Jméno :
Příjmení :
Přidat k záznamu Zavřít
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : prezentace (kongresy, sympózia, konference, workshopy)
Domácí pracoviště * : Katedra chemie (31500)
Název * : Mentální mapování v procesu bádání
Citace : Trčková, K., Bujok, P. a Farmačková, K. Mentální mapování v procesu bádání. In: Mezinární didaktická konference DidSci 2020. Pedagogická univerzita v Krakově. 2020.
Podnázev :
Rok : 2020
Obor : Pedagogika a školství
Místo konání : Pedagogická univerzita v Krakově
Stát konání akce : Polská republika
Název akce : Mezinární didaktická konference DidSci 2020
Datum od :
Datum do :
Druh prezentace : Přednáška
Instituce :
Klíčová slova anglicky :
Evaluation of worksheets, Mental maps, Pearson's independence test, Problem Solving, Project based Learning.
Popis v původním jazyce :
V příspěvku jsou srovnány výsledky hodnocení tří pracovních listů prakticky zadaných badatelských úloh zaměřených na dělení vícesložkové směsi, analýzu látek a určování odbarvených vzorků nápojů pomocí pH. Za účelem srovnání kvality řešení jednotlivých úloh byla pro vlastní výzkum připravena metodika hodnocení pracovních listů. V rámci projektu SGS byly úlohy testovány výzkumným vzorkem 152 čtrnáctiletých žáků, kteří pracovali ve dvoučlenných týmech a byli rozděleni do dvou skupin. V kontrolní skupině pracovalo 33 týmů se zadáním badatelské úlohy formou motivačního textu. Praktickým ověřováním úloh a následnou analýzou vyplněných pracovních listů byly u žáků zjištěny potíže s formulací výzkumného problému, přesným zápisem postupu a výsledků pozorování. Do experimentální skupiny bylo zapojeno 43 týmů, které ověřovaly pracovní listy doplněné o rozpracování výzkumného problému pomocí myšlenkové mapy. V hodnocení úloh vyžadujících složité myšlenkové operace (analýza vzorků s použitím tabulky) a manuální zručnost (dělení vícesložkové směsi) byly pomocí Pearsonova testu nezávislosti pozorovány statisticky významné rozdíly mezi skupinami v kvalitě zápisu postupu a výsledků pozorování. Bylo zjištěno, že analýza problému pomocí myšlenkové mapy napomáhá úspěšnějšímu řešení složitějších problémových situací v procesu bádání.
Popis v anglickém jazyce :
The paper compares the results of the evaluation of three worksheets of practically assigned research tasks focused on the division of a multicomponent mixture, analysis of substances and determination of discolored samples of beverages using pH. In order to compare the quality of solving individual tasks, a methodology for evaluating worksheets was prepared for our own research. Within the SGS project, the tasks were tested by a research sample of 152 fourteen-year-old students who worked in two-member teams and were divided into two groups. In the control group, 33 teams worked with the assignment of a research task in the form of a motivational text. The practical verification of the tasks and the subsequent analysis of the completed worksheets revealed difficulties for the pupils with the formulation of the research problem, the exact recording of the procedure and the results of the observations. The experimental group involved 43 teams, which verified worksheets supplemented by the elaboration of a research problem using a mind map. In the evaluation of tasks requiring complex thought operations and manual dexterity, statistically significant differences between groups in the quality of procedure recording and observation results were observed using Pearson's independence test. It was found that problem analysis using a mind map helps to successfully solve more complex problem situations in the research process.
Typ zdroje financování výsledku :
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01:

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}