OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra pedagogiky a andragogiky (45120)
Název:
IMAGE IN NON-ARTISTIC TEXT AS A FACTOR DEVELOPING READING STRATEGIES OF SECONDARY
Citace
Vicherková, D., Šenkeříková, M. a Lichá, D. IMAGE IN NON-ARTISTIC TEXT AS A FACTOR DEVELOPING READING STRATEGIES OF SECONDARY.
In:
MMK 2020 Mezinárodní Masyrykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky: MMK 2020 Mezinárodní Masyrykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2020-12-14 Hradec Králové.
Hradec Králové: MAGNANIMITAS, 2020. s. 656-665. ISBN 978-80-87952-33-7.
Podnázev
Rok vydání:
2020
Obor:
Pedagogika a školství
Počet stran:
10
Strana od:
656
Strana do:
665
Forma vydání:
Elektronická verze
Kód ISBN:
978-80-87952-33-7
Kód ISSN:
Název sborníku:
MMK 2020 Mezinárodní Masyrykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
MAGNANIMITAS
Místo vydání:
Hradec Králové
Stát vydání:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
MMK 2020 Mezinárodní Masyrykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky
Místo konání konference:
Hradec Králové
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Evropská akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
Image in a non-artistic text, reading strategies, secondary technical schools' pupils, factors of text comprehension, student teacher
Popis v původním jazyce:
The paper focuses on the current problem of factors influencing the reading of non-artistic texts and the development of reading strategies of pupils of secondary technical schools in the Moravian-Silesian Region of the Czech Republic. The paper aims to reflect, describe, analyse and evaluate which types of non-artistic texts, images, and depictions develop pupils' reading strategies. The text presents selected results of the quantitatively oriented questionnaire survey focusing on the identification of the relationship between the pupil's notion of a nonartistic text and course of work with the image as factors influencing their reading strategies. The partial goal of the pilot research is to point out the factors influencing student teachers at the Faculty of Education of the University of Ostrava in working with non-artistic text, an image in the text and their understanding.
Popis v anglickém jazyce:
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules