OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}

Pomocí tohoto dialogu můžete vyhledat domácí autory, čili autory, kteří jsou vedeni v personálních systémech Ostravské univerzity.

Do našeptávače níže napište hledaný text a tento text bude vyhledán ve jméně nebo příjmení autora. Autoři, kteří budou hledanému textu odpovídat, Vám budou nabídnuti v seznamu. Pomocí myši nebo šipek na klávesnici vyberte požadovaného autora.

Našeptávač : 
Přidat autora k záznamu Zavřít

Pomocí tohoto dialogu můžete k záznamu přidat cizího autora, čili autora, který nemá žádný pracovní ani studijní vztah k Ostravské univerzitě. Takto přidaný autor bude do RIV vykázán jako nedomácí.

Pro přidání autora vepište jeho jméno a příjmení do určených položek.

Jméno :
Příjmení :
Přidat k záznamu Zavřít
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : prezentace (kongresy, sympózia, konference, workshopy)
Domácí pracoviště * : Katedra pedagogiky a andragogiky (45120)
Název * : DIGITAL COMPETENCES IN PUPILS FROM SECONDARY MECHANICAL ENGINEERING SCHOOLS AND THEIR VIEW ON THE USAGE OF DIGITAL TECHNOLOGIES IN TEACHING AND LEARNING
Citace : Malach, J., Vicherková, D., Chmura, M., Malachová, K. a Švrčinová, V. DIGITAL COMPETENCES IN PUPILS FROM SECONDARY MECHANICAL ENGINEERING SCHOOLS AND THEIR VIEW ON THE USAGE OF DIGITAL TECHNOLOGIES IN TEACHING AND LEARNING. In: 13th International Scientific Conference on Distance Learning in Applied Informatics. Štúrovo. 2020.
Podnázev :
Rok : 2020
Obor : Pedagogika a školství
Místo konání : Štúrovo
Stát konání akce : Slovenská republika
Název akce : 13th International Scientific Conference on Distance Learning in Applied Informatics
Datum od :
Datum do :
Druh prezentace : Přednáška
Instituce :
Klíčová slova anglicky :
Secondary mechanical engineering schools. Digital competence. Use of digital competences in teaching and learning. Digital technology equipment.
Popis v původním jazyce :
The study is focused on the analysis of secondary schools of engineering students’ opinions on their equipment with specific tools for digital control of production processes, use of the tools by teachers of vocational subjects, application of students’ already acquired digital competences in learning and their assessment of schools’ contribution of to their further development. The survey took place at the end of 2019 at two secondary schools of engineering with a sample consisting of 316 students. The analysis produced the following outcomes. Only more than one-third of students consider the school facilities as good and very good with as a large share cannot asses them. Most students rate the use of digital technology by vocational subject teachers as sufficient up to maximum. Nearly half of the students considered the possibility of applying their digital skills as sufficient, but nearly a third of the students feel that these options are limited or very limited. Almost 60% of students consider the school’s contribution to the development of their digital competences to be quite significant or very significant, but 40% consider it to be small or very small. Final year students are more critical in their assessments of school facilities, the use of digital technologies by teachers, possibilities to apply their digital competences in learning, and the contribution of schools to the development of their digital competences than lower grade students.
Popis v anglickém jazyce :
Typ zdroje financování výsledku : Specifický výzkum
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01:

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}