OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}

Pomocí tohoto dialogu můžete vyhledat domácí autory, čili autory, kteří jsou vedeni v personálních systémech Ostravské univerzity.

Do našeptávače níže napište hledaný text a tento text bude vyhledán ve jméně nebo příjmení autora. Autoři, kteří budou hledanému textu odpovídat, Vám budou nabídnuti v seznamu. Pomocí myši nebo šipek na klávesnici vyberte požadovaného autora.

Našeptávač : 
Přidat autora k záznamu Zavřít

Pomocí tohoto dialogu můžete k záznamu přidat cizího autora, čili autora, který nemá žádný pracovní ani studijní vztah k Ostravské univerzitě. Takto přidaný autor bude do RIV vykázán jako nedomácí.

Pro přidání autora vepište jeho jméno a příjmení do určených položek.

Jméno :
Příjmení :
Přidat k záznamu Zavřít
Zavřít

Pomocí tohoto dialogu můžete k záznamu nahrát soubor PDF. Tento soubor musí obsahovat text tohoto záznamu (text článku, knihy, atd.). Tento soubor je důležitý pro RIV, protože může být použit jako důkaz existence tohoto záznamu.

Pro nahrání souboru klikněte na tlačítko Browse a vyberte soubor, který chcete nahrát. Nahrávání souboru zahájíte tlačítkem Nahrát soubor.

Maximální velikost souboru PDF je omezena na 100 MB.

Soubor : 

Nahrát soubor
Zavřít

Pomocí tohoto dialogu můžete stáhnout PDF soubor přiřazený tomuto záznamu. Pro stažení souboru klikněte níže na název tohoto souboru a bude Vám nabídnuta možnost soubor uložit.

Věnujte prosím pozornost také velikosti PDF souboru. Velké soubory se mohou stahovat delší dobu, pokud máte pomalé internetové připojení.

Název souboru :
Velikost souboru :
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : článek v odborném periodiku (J)
Domácí pracoviště * : Katedra výchovy k občanství (45060)
Název * : Strukturované pozorování jako nástroj reflexe výuky společenskovědních předmětů na základních a středních školách z hlediska efektivního využití didaktických médií
Citace : Labischová, D. Strukturované pozorování jako nástroj reflexe výuky společenskovědních předmětů na základních a středních školách z hlediska efektivního využití didaktických médií. CIVILIA - odborná revue pro didaktiku společenských věd. 2020, 11(1), s. 4-21. ISSN 1805-3963.
Podnázev :
Rok * : 2020
Obor * : Pedagogika a školství
Kód ISSN * : 1805-3963
Oficiální název periodika * : CIVILIA - odborná revue pro didaktiku společenských věd
Stát vydavatele periodika * : Česká republika
Svazek periodika * : 11
Číslo periodika v rámci svazku * : 1
Číslo článku :
Ročník :
Počet stran článku * : 17
Strana od * : 4
Strana do * : 21
Kód UT WoS :
EID :
Poddruh recenzovaného článku : Článek v českém neimpaktovaném recenzovaném časopise (Jrec/Jost)
Klíčová slova anglicky * :
social science didactics, structured observation, didactic media, reflection on teaching and learning
Popis v původním jazyce * :
Studie objasňuje význam strukturovaného pozorování pro reflexi výuky společenskovědních předmětů na základních a středních školách se zaměřením na efektivní využití didaktických médií. Pozornost je věnována mediím vizuálním, audiovizuálním, textovým a grafickým a jejich didakticky strukturované analýze a interpretaci. Autorka předkládá návrhy kritérií, která je možno zařadit do záznamového archu pozorování a která pokrývají široké spektrum aktivit podněcujících vyšší kognitivní operace a kritické myšlení, dále různé vyučovací formy a metody, učební úlohy, produktivní a kreativní činnosti i prvky zážitkového vyučování. Navržený nástroj je možno uplatnit nejen v pregraduální přípravě učitelů v rámci průběžné a souvislé pedagogické praxe, je využitelný také začínajícími učiteli při vstupu do učitelské profese, jejich uvádějícími učiteli, případně pedagogickými pracovníky podílejícími se na řízení konkrétní školy.
Popis v anglickém jazyce * :
The study explains the significance of structured observation in the reflection on teaching and learning social science subjects at primary and secondary schools, with emphasis on effective use of didactic media. Attention is paid to visual, audiovisual, text and graphic media and their didactically structured analysis and interpretation. The author suggests criteria which can be included into an observation record sheet and which cover a broad spectrum of activities inciting higher cognitive processes and critical thinking, and also other teaching forms and methods, learning tasks, productive and creative activities, and elements of experiential education. The suggested tool is applicable in pre-gradual teacher training as part of continual teaching practice, but can also be used by aspiring teachers who enter the teaching profession, by their mentors, and other educators participating in the day-to-day operation of a particular school.
Typ zdroje financování výsledku * : Institucionální podpora na rozvoj výzkumné organizace
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01: RIV/61988987:17450/20:A210276K

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}