OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : kapitola v odborné knize (C)
Domácí pracoviště * : Katedra historie (25800)
Název * : The Concept of Everyday Life and History Teaching
Citace : Gracová, B. a Pokludová, A. The Concept of Everyday Life and History Teaching. In: At the Source of Dailiness. Interpreting the Traces of History of Everyday Life. 1. vyd. Poznan: Universytet Adama Mickiewicza w Poznaniu, 2020. s. 213-230. ISBN 978-83-66355-52-1.
Podnázev :
Rok * : 2020
Obor * : Dějiny
Forma vydání * : Tištená verze
Kód ISBN * : 978-83-66355-52-1
Název knihy v originálním jazyce * : At the Source of Dailiness. Interpreting the Traces of History of Everyday Life
Název edice a číslo svazku * : neuveden
Místo vydání * : Poznan
Název nakladatele * : Universytet Adama Mickiewicza w Poznaniu
Označení vydání
(číslo vydání) :
1.
Vydáno : v zahraničí
Autor zdrojového dokumentu :
Počet stran * : 18
Počet stran knihy * : 325
Strana od * : 213
Strana do * : 230
Počet výtisků knihy * :
EID :
Klíčová slova anglicky * :
Everyday Life; History Didactics; Methodology; First Czechoslovak Republic
Popis v původním jazyce * :
After introducing the basic titles of Czech historiography related to the concept of everyday life, the authors describe the content and form of the university course History of Everyday Life in the 19th and 20th Centuries, taught at the Faculty of Arts, University of Ostrava, and intended for future secondary school teachers. The most extensive part of the study is a treatise on the topics of everyday life and ways of their presentation in Czech History textbooks for primary and secondary education. Attention is paid to the amount of emphasis placed on individual topics and to the differences in authors’ attitudes based on the level of education (primary/secondary). The content of the information provided by means of interpretative or supplementary texts can be considered adequate, especially when they are divided into separate passages. The study concludes that a significant shortcoming of Czech textbook production is the insufficient number of written sources of various provenance, which would offer a multiperspective view and create an opportunity for the application of so-called research-oriented teaching. The iconographic sources are dominated by photographs in an illustrative, not the desired heuristic, function.
Popis v anglickém jazyce * :
Typ zdroje financování výsledku * : Specifický výzkum
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01: RIV/61988987:17250/20:A21026XJ

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}