OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : kapitola v odborné knize (C)
Domácí pracoviště * : Katedra sociální práce (20200)
Název * : Changes in Society and Their Reflections in Social Work Education in the Czech Republic
Citace : Chytil, O. a Kowaliková, I. Changes in Society and Their Reflections in Social Work Education in the Czech Republic. In: The Palgrave Handbook of Global Social Work Education. Heidelberg: Palgrave Macmillan, 2020. s. 937-953. 1st edition. ISBN 978-3-030-39965-8.
Podnázev :
Rok * : 2020
Obor * :
Forma vydání * : Elektronická verze
Kód ISBN * : 978-3-030-39965-8
Název knihy v originálním jazyce * : The Palgrave Handbook of Global Social Work Education
Název edice a číslo svazku * : 1st edition
Místo vydání * : Heidelberg
Název nakladatele * : Palgrave Macmillan
Označení vydání
(číslo vydání) :
Vydáno :
Autor zdrojového dokumentu :
Počet stran * : 16
Počet stran knihy * : 1052
Strana od * : 937
Strana do * : 953
Počet výtisků knihy * :
EID :
Klíčová slova anglicky * :
Social work, changes in society, theory of modernisation, social work education
Popis v původním jazyce * :
Social work is very closely linked to the environment of organized modernity, the concept of the world that uses when constructing its theories and methods. Therefore, it entered a precarious situation when organized modernity transitioned into a qualitatively different modernity stage. Although different authors we cite herein (Beck, 2004, Bauman, 2002, Keller, 2005, 2007, 2009, 2011, 2013, 2014) name it differently, e.g. post-industrial modern, reflexive or liquid modernity, they have each identified a number of features and processes that distinguish it from organized modernity. A reflection of this situation and the modification of existing concepts and methods of social work, which will be reflected in the training of social workers, seems a logical consequence of the changes in the environment in which social work operates. The chapter aims to answer the question whether education in social work in the Czech Republic critically reflects the changes in society. Using quantitative content analysis (Gavora, 2010), we will research whether the academic texts and university curricula educating social workers critically reflect the changes in society. The theory of modernisation by Beck, Bauman, and Keller is theoretical grounds for the analysis.
Popis v anglickém jazyce * :
Typ zdroje financování výsledku * : Institucionální podpora na rozvoj výzkumné organizace
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01: RIV/61988987:17200/20:A21026US

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}