OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště * : Katedra pedagogické a školní psychologie (45160)
Název * : Strategies of University Students in Coping with Mental Stress
Citace : Petrová, A. a Věch, M. Strategies of University Students in Coping with Mental Stress. In: ICERI2020 Proceedings 2020-11-09 on line. Sevilla: IATED Academy, 2020. s. 2399-2405. ISBN 978-84-09-24232-0.
Podnázev :
Rok * : 2020
Obor * : Psychologie
Počet stran * : 7
Strana od * : 2399
Strana do * : 2405
Forma vydání * : Elektronická verze
Kód ISBN * : 978-84-09-24232-0
Kód ISSN : 2340-1095
Název sborníku * : ICERI2020 Proceedings
Sborník :
Název nakladatele * : IATED Academy
Místo vydání * : Sevilla
Stát vydání : Sborník vydaný v zahraničí
Název konference :
Místo konání konference * : on line
Datum zahájení konference * :
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce * :
Celosvětová akce
Kód UT WoS :
EID :
Klíčová slova anglicky * :
Stressful situations, examinations, coping strategies.
Popis v původním jazyce * :
Sdělení obsahuje výsledky výzkumné studie zaměřené na prožívání a zvládání zátěžových situací u souboru vysokoškolských studentů (N = 65, průměrný věk 22,54 let). Autoři uvádějí získané poznatky o situacích, které jsou pro respondenty v rámci jejich studia nejvíce stresující, a o copingových strategiích, které studenti volí k překonání obtíží. Použitými nástroji byly dvě dotazníkové metody: Standardizovaný dotazník SVF 78 autorů W. Janke a G. Erdmann (Testcentrum, 2003) a dotazník vlastní konstrukce autorů. Dotazník SVF vychází z transsituačního pojetí a umožňuje zachytit variabilitu způsobů, které jedinec uplatňuje při zvládání zátěžových situací. Dotazník vlastní konstrukce zjišťoval data k subjektivnímu vnímání stresu a zastoupení preventivních aktivit u sledovaného souboru studentů. Sběr dat proběhl v průběhu prosince 2019 a ledna 2020 na Vysoké škole báňské v Ostravě a na Pedagogické fakultě Ostravské univerzity. Získaná data byla analyzována a následně statisticky zpracována, nejprve u celého souboru respondentů, a poté z hlediska typu studovaného oboru (humanitní x technické zaměření) a z hlediska pohlaví zkoumaných osob. Výsledná data poskytují zajímavý, inspirující pohled na životní etapu vysokoškolského studia u sledovaného souboru osob, a to v kontextu jeho zvládání. Ke zjištěným pozitivním zkušenostem patří např. převaha pozitivních copingových strategií u studentů oproti negativním. Pozitivní strategie využívají více muži daného souboru, tedy sklon k zastoupení negativního copingu je výraznější u žen. Analýza dat ve vztahu ke studovanému oboru dokládá vyšší výskyt pozitivních copingových strategií u technických oborů. Byla také potvrzena předpokládaná skutečnost, že k nejčastějším stresorům u studentů patří zkoušky, a to bez ohledu na jejich typ, a hned poté tvorba a obhajování závěrečných prací.
Popis v anglickém jazyce * :
Typ zdroje financování výsledku * :
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01:

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}