OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}

Pomocí tohoto dialogu můžete vyhledat domácí autory, čili autory, kteří jsou vedeni v personálních systémech Ostravské univerzity.

Do našeptávače níže napište hledaný text a tento text bude vyhledán ve jméně nebo příjmení autora. Autoři, kteří budou hledanému textu odpovídat, Vám budou nabídnuti v seznamu. Pomocí myši nebo šipek na klávesnici vyberte požadovaného autora.

Našeptávač : 
Přidat autora k záznamu Zavřít

Pomocí tohoto dialogu můžete k záznamu přidat cizího autora, čili autora, který nemá žádný pracovní ani studijní vztah k Ostravské univerzitě. Takto přidaný autor bude do RIV vykázán jako nedomácí.

Pro přidání autora vepište jeho jméno a příjmení do určených položek.

Jméno :
Příjmení :
Přidat k záznamu Zavřít
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : prezentace (kongresy, sympózia, konference, workshopy)
Domácí pracoviště * : Katedra chemie (31500)
Název * : Jak rozvíjet u žáků badatelské dovednosti
Citace : Harok, M., Dostalíková, M., Farmačková, K. a Trčková, K. Jak rozvíjet u žáků badatelské dovednosti. In: 72. sjezd chemických společností. Praha. 2020.
Podnázev :
Rok : 2020
Obor : Pedagogika a školství
Místo konání : Praha
Stát konání akce : Česká republika
Název akce : 72. sjezd chemických společností
Datum od :
Datum do :
Druh prezentace : Plakátová zpráva
Instituce :
Klíčová slova anglicky :
didactic games, mind maps, problem taks, projects, worksheets
Popis v původním jazyce :
V rámci projektu Studentská grantová soutěž (SGS) se zabýváme testováním námi připravených badatelských úloh žáky 8. ročníku ZŠ a příslušných ročníků víceletých gymnázií. Pozorováním žáků při ověřování úloh a následnou analýzou vyplněných pracovních listů bylo zjištěno, že žáci nemají problém s praktickým provedením úloh, ale největší obtíže jim činí formulace výzkumného problému, přesný zápis postupu a výsledků pozorování do pracovních listů. Naše zjištění se stalo námětem pro diplomové práce a přípravu metodického materiálu pro učitele z praxe. Domníváme se, že klíčem k úspěchu je systematická práce motivovaných a kreativních učitelů, kteří budou u žáků rozvíjet badatelské dovednosti od MŠ nebo 1. stupně ZŠ prostřednictvím inovativních výukových metod, v rámci kterých budou především nacvičovat čtení s porozuměním („Jak s textem pracovat? Jak se orientovat v tabulkách nebo grafech? Jak vybrat a sestavit účelné informace? Jak pracovat podle návodu?“) Za účelem nácviku analýzy problémové situace a systematizace poznatků byly do pracovních listů vloženy rozpracované myšlenkové mapy. Bylo statisticky prokázáno, že strukturace rozboru problémové situace pozitivně ovlivňuje zápis postupu a výsledků pozorování u úloh vyžadujících složité myšlenkové operace. Byly připraveny didaktické hry, jejichž cílem je naučit žáky hravou formou správně pokládat otázky, rozvíjet komunikační dovednosti, spolupráci v týmu, logické a taktické myšlení, upevňovat nabyté vědomosti a propojovat je do souvislostí. Jakým způsobem a do jaké míry, ovlivní zavádění tohoto připraveného didaktického materiálu do výuky badatelské dovednosti žáků, bude předmětem našeho dalšího šetření.
Popis v anglickém jazyce :
As part of the Student Grant Competition (SGS) project, we are engaged in testing research tasks prepared by us by pupils in the 8th year of primary school and the relevant years of multi-year grammar schools. By observing students during the verification of tasks and subsequent analysis of completed worksheets, it was found that students do not have a problem with the practical implementation of tasks, but the biggest difficulties are the formulation of the research problem, accurate entry of the procedure and results of observation in worksheets. Our findings became the subject of diploma theses and preparation of methodological material for teachers from practice. We believe that the key to success is the systematic work of motivated and creative teachers who will develop pupils' research skills from kindergarten or primary school through innovative teaching methods, in which they will mainly practice reading comprehension (“How to work with text? How to navigate in tables or graphs? How to select and compile useful information? How to work according to the instructions? ") In order to practice the analysis of the problem situation and the systematization of knowledge, developed mind maps were inserted into the worksheets. It has been statistically proven that the structuring of the analysis of the problem situation positively influences the recording of the procedure and results of observations for tasks requiring complex thought operations. Didactic games were prepared, the aim of which is to teach students to ask questions correctly in a playful way, to develop communication skills, teamwork, logical and tactical thinking, to consolidate the acquired knowledge and to connect it in context. How and to what extent the introduction of this prepared didactic material into teaching will affect the research skills of students will be the subject of our further investigation.
Typ zdroje financování výsledku : Rámcové programy EK
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01:

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}