OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště * : Katedra matematiky s didaktikou (45110)
Název * : Utilization of Mathematical Software in Favor of Tutoring Processes
Citace : Barot, T., Koreňová, L., Krpec, R. a Vagova, R. Utilization of Mathematical Software in Favor of Tutoring Processes. In: 12th Annual International Scientific Conference Theoretical and Practical Aspects of Distance Learning: Innovative Educational Technologies, Tools and Methods for E-learning: Innovative Educational Technologies, Tools and Methods for E-learning (vol. 12) 2020-10-12 Cieszyn. Katowice–Cieszyn, Poland: University of Silesia in Katowice, 2020. s. 279-289. ISBN 978-83-66055-19-3.
Podnázev :
Rok * : 2020
Obor * : Pedagogika a školství
Počet stran * : 11
Strana od * : 279
Strana do * : 289
Forma vydání * : Tištená verze
Kód ISBN * : 978-83-66055-19-3
Kód ISSN : 2451-3644
Název sborníku * : Innovative Educational Technologies, Tools and Methods for E-learning (vol. 12)
Sborník : Mezinárodní
Název nakladatele * : University of Silesia in Katowice
Místo vydání * : Katowice-Cieszyn, Poland
Stát vydání : Sborník vydaný v zahraničí
Název konference : 12th Annual International Scientific Conference Theoretical and Practical Aspects of Distance Learning: Innovative Educational Technologies, Tools and Methods for E-learning
Místo konání konference * : Cieszyn
Datum zahájení konference * :
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce * :
Celosvětová akce
Kód UT WoS :
EID :
Klíčová slova anglicky * :
Maths Support Centre, pedagogical cybernetics, feedback strategy, mathematical software, geometry, GeoGebra, quantitative analysis
Popis v původním jazyce * :
Maths Support Centres have the increasing trend in the Czech Republic. The importance of the existence of these centres can have positive influence on a mathematical preparation of students of the engineering disciplines. Also, students of other study fields can utilize this service due to their professional preparation. As the suitable interconnection with educational procedures, the information technologies can be considered. In the context of using the information technologies, several teaching techniques were proposed in the form of ideas, which can be applied in favor of efficiency of the tutoring processes. Some of them would be e.g. based on the adaptive feedback strategy with regards to the pedagogical cybernetical approaches. In this paper, possibilities of the mathematical software are presented with aim of their utilization in the Maths Support Centres. Particular utilization is highlighted on the practical topics of the mathematics. In the presented proposals, the geometry was selected as the most frequently appeared and favourite topic obtained in the frame of the previous quantitative analysis of students’ preferences. The practical math examples bound with geometry are proposed in favor of their particular utilization in the feedback process of tutoring in the Maths Support Centre at Tomas Bata University in Zlin.
Popis v anglickém jazyce * :
Typ zdroje financování výsledku * : Institucionální podpora na rozvoj výzkumné organizace
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01: RIV/61988987:17450/20:A21026LY

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}