OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště * : Katedra pedagogiky a andragogiky (45120)
Název * : The Influence of Students’ Professional Orientation on the Self-Evaluation of Digital Competences and Use of Digital Technologies by Teachers
Citace : Chmura, M., Malach, J. a Vicherková, D. The Influence of Students’ Professional Orientation on the Self-Evaluation of Digital Competences and Use of Digital Technologies by Teachers. In: 19th European Conference on e-Learning (ECEL 2020): 19th European Conference on e-Learning ECEL 2020 2020-10-28 UK. UK: Published by Academic Conferences International Limited Reading, 2020. s. 113-120. ISBN 978-1-912764-78-5.
Podnázev :
Rok * : 2020
Obor * : Pedagogika a školství
Počet stran * : 8
Strana od * : 113
Strana do * : 120
Forma vydání * : Tištená verze
Kód ISBN * : 978-1-912764-78-5
Kód ISSN :
Název sborníku * : 19th European Conference on e-Learning ECEL 2020
Sborník : Mezinárodní
Název nakladatele * : Published by Academic Conferences International Limited Reading
Místo vydání * : UK
Stát vydání : Sborník vydaný v zahraničí
Název konference : 19th European Conference on e-Learning (ECEL 2020)
Místo konání konference * : UK
Datum zahájení konference * :
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce * :
Celosvětová akce
Kód UT WoS :
EID : 2-s2.0-85097620098
Klíčová slova anglicky * :
Digital competences, digital technologies, teaching, professional orientation, RIASEC method, secondary school, student
Popis v původním jazyce * :
The study is focused on the topic of students’ digital competences level and frequency of digital technologies implementation to learning at engineering secondary schools in the Czech Republic and their mutual relationship. The relationship between students’ evaluation of their level, i.e. the frequency of their use and their typological professional orientation is determined by the RIASEC method. Ascertainment of the level of digital competences of students of the sample brought positive and quite expected results with respect to findings of international surveys of digital literacy. Students’ opinions on the frequency of use of digital technologies by the teachers throughout learning are in agreement with the examination of school inspection bodies. The subjectively perceived level of digital competence of students does not affect the assessment of the frequency of digital technology implementation by teachers. It has not been noticed that the typological characteristics of individuals from the sample would be manifested in the assessment of their digital competences or the assessment of teachers’ use of digital technologies in learning.
Popis v anglickém jazyce * :
Typ zdroje financování výsledku * : Specifický výzkum
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01: RIV/61988987:17450/20:A21026I0

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}