OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra pedagogiky a andragogiky (45120)
Název:
Vybrané faktory ovlivňující úroveň čtenářské gramotnosti žáků středních odborných škol technických v Moravskoslezském kraji České republiky
Citace
Vicherková, D., Šenkeříková, M. a Lichá, D. Vybrané faktory ovlivňující úroveň čtenářské gramotnosti žáků středních odborných škol technických v Moravskoslezském kraji České republiky.
In:
Rozmanitost podpory učení v teorii a výzkumu: Sborník anotací příspěvků XXVIII. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu 2020-09-14 Ostrava.
Ostrava: Ostravská univerzita, 2020. s. 285-287. ISBN 978-80-7599-196-6.
Podnázev
Rok vydání:
2020
Obor:
Pedagogika a školství
Počet stran:
3
Strana od:
285
Strana do:
287
Forma vydání:
Elektronická verze
Kód ISBN:
978-80-7599-196-6
Kód ISSN:
Název sborníku:
Sborník anotací příspěvků XXVIII. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu
Sborník:
Národní
Název nakladatele:
Ostravská univerzita
Místo vydání:
Ostrava
Stát vydání:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Rozmanitost podpory učení v teorii a výzkumu
Místo konání konference:
Ostrava
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Celostátní akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
Literacy, factors for growth of literacy, artistic text, secondary technical school students
Popis v původním jazyce:
Konstruktivistické pojetí výuky v České republice je opožděnější než v jiných zemích světa (dle PISA, 2019, 2018, PIAAC), což je zřetelné ve snížení stupně čtenářské gramotnosti i u současné digitální generace žáků základních a středních škol. Zajímá nás, jaká je úroveň čtenářské gramotnosti u českých žáků středních odborných škol technických. Ze závěrů kvantitativně orientovaného dotazníkového výzkumného šetření žáků vyplynulo, že vybraní žáci středních odborných škol technických v Moravskoslezském kraji se považují za čtenářsky gramotné, neprojevují příliš zvídavé přístupy ke čtenářství, nepatří ke čtenářům s bohatou čtenářskou zkušeností při čtení uměleckých textů, častěji mají problémy se zpracováním přečtených informací, mají pozitivní vztah k filmu, nepamatují si svou první knihu a neprojevují zájem o estetické funkce uměleckého textu, projevují kladný vztah k digitální gramotnosti a digitálním technologiím.
Popis v anglickém jazyce:
The constructivist conception of education in the Czech Republic is behind in comparison to other countries (according to PISA, 2019, 2018, PIAAC), which is distinct in the lower degree of literacy of pupils and in the present digital generation of high school and elementary school pupils. We are interested in the level of literacy in czech secondary school of technology students. From the results of a quantitatively oriented questionnaire student survey emerged that chosen students of secondary technology schools in Moravskoslezský kraj consider themselves literate, they don’t show too inquisitive approaches to reading, they don’t belong among readers with a rich reading experience when reading artistic texts, they often have problems with elaboration on read information, have a positive relation with films, don’t remember the first book and don’t show interest in aesthetic functions of artistic texts and show a positive relation towards digital literacy and digital technologies.
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules