OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra výtvarné výchovy (45030)
Title:
Problematika profesní přípravy budoucích učitelů výtvarné výchovy
Citace
Bajnarová, M. Problematika profesní přípravy budoucích učitelů výtvarné výchovy.
In:
Kreatívne vzdelávanie 2020 Bratislava.
Bratislava: PdF UK, 2020. s. 154-161. ISBN 978-80-223-5011-2.
Subtitle
Publication year:
2020
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
8
Page from:
154
Page to:
161
Form of publication:
Elektronická verze
ISBN code:
978-80-223-5011-2
ISSN code:
Proceedings title:
Kreatívne vzdelávanie
Proceedings:
Mezinárodní
Publisher name:
PdF UK
Place of publishing:
Bratislava
Country of Publication:
Sborník vydaný v zahraničí
Název konference:
Místo konání konference:
Bratislava
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
Vocational training of future art teachers; art education; model of pedagogical planning; practice
Annotation in original language:
V centru zájmu tohoto příspěvku stojí řešení problémů spojených s profesní přípravou budoucích učitelů výtvarné výchovy. Profesní přípravu učitele vnímáme jako stále naléhavý kulturní závazek vůči naší společnosti. Pozornost je zaměřena na možnosti rozvoje psychodidaktických dovedností budoucích učitelů na PdF KVV OU v Ostravě. Zvláštní významy jsou připisovány souvislostem, ke kterým student učitelství v rámci své vysokoškolské přípravy dospívá během předmětu Teorie a didaktika výtvarné výchovy I+II. Mysl vysokoškolského studenta výtvarné výchovy je jedinečná tehdy, pokud je otevřená obsahům poznání uměleckého světa, umělecké tvorby a teoretickému studiu. Právě tyto faktory umožňují studentům získané poznatky transformovat do nových znalostí a nových rozsahů autentických profesních způsobilostí.
Annotation in english language:
In the center of this article is the issue of professional training and learning of the future art teachers. The training of future art teachers is still an important commitment to our society. Attention is focused on the possibilities of developing psychodidactic skills of future teachers at PdF KVV OU in Ostrava. Special meanings are attributed to the contexts that the student of teaching reaches during the subject Theory and Didactics of Art Education I + II. The mind of a university student of art education is unique when it is open to the contents of knowledge of the art world, artistic creation and theoretical study. It is these factors that enable students to transform the acquired knowledge into new knowledge and new ranges of authentic professional competencies.
References
Reference
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules