OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}

Pomocí tohoto dialogu můžete vyhledat domácí autory, čili autory, kteří jsou vedeni v personálních systémech Ostravské univerzity.

Do našeptávače níže napište hledaný text a tento text bude vyhledán ve jméně nebo příjmení autora. Autoři, kteří budou hledanému textu odpovídat, Vám budou nabídnuti v seznamu. Pomocí myši nebo šipek na klávesnici vyberte požadovaného autora.

Našeptávač : 
Přidat autora k záznamu Zavřít

Pomocí tohoto dialogu můžete k záznamu přidat cizího autora, čili autora, který nemá žádný pracovní ani studijní vztah k Ostravské univerzitě. Takto přidaný autor bude do RIV vykázán jako nedomácí.

Pro přidání autora vepište jeho jméno a příjmení do určených položek.

Jméno :
Příjmení :
Přidat k záznamu Zavřít
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : prezentace (kongresy, sympózia, konference, workshopy)
Domácí pracoviště * : Katedra sociální práce (20200)
Název * : Authenticity, Reflexivity and Self-Regulation in Social Work with Students: Implications for Education
Citace : Glumbíková, K. Authenticity, Reflexivity and Self-Regulation in Social Work with Students: Implications for Education. In: ICEEPSY. Online. 2020.
Podnázev :
Rok : 2020
Obor : Řízení, správa a administrativa
Místo konání : Online
Stát konání akce : Italská republika
Název akce : ICEEPSY
Datum od :
Datum do :
Druh prezentace : Přednáška
Instituce :
Klíčová slova anglicky :
authenticity, reflexivity, self-regulation, social work, education
Popis v původním jazyce :
Problem statement: Social work is an emotionally demanding profession, where workers must reflect and regulate emotions. Education does not prepare students for this emotion management, which often leads to unauthenticity. Research question: What are the relationships between authenticity, self-regulation and reflexivity for Czech students of social work? Purpose of the study: The article aims to map the relationships between authenticity, self-regulation and reflexivity in Czech social work students and to determine the implications for social work based on these relationships mapping. Research methods: The data were obtained by quantitative research strategy; specifically by a questionnaire survey, in which 102 sets of questionnaires (Authenticity Scale, Generalized Expectancy for Negative Mood Regulation Scale and Groningen Reflexion Ability Scale) were obtained by intentional criterion selection. The data were processed using the Pearson's correlation coefficient, the analysis of variance (ANOVA) and the Krustal-Wallis test. Findings: The research has found that: a) a high degree of reflexivity is associated with a low degree of authenticity; b) a high degree of self-regulation is associated with a low degree of authenticity; c) a high degree of reflexivity is associated with a high degree of self-regulation; and d) the length of practice is related to reflexivity. Conclusions: High reflexivity enhances high self-regulation and this leads to low authenticity. However, there is a question of how reflexivity is constructed by students of social work. For social work students, reflexivity seems to be viewed through the technical rationality. Therefore, it is necessary to strengthen holistic reflexivity of students, which can strengthen their authenticity in practice.
Popis v anglickém jazyce :
Typ zdroje financování výsledku : Specifický výzkum
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01:

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}