OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště * : Katedra informatiky a počítačů (31400)
Název * : Cooperative learning in computer science education
Citace : Fojtík, R. Cooperative learning in computer science education. In: 14th International Technology, Education and Development Conference (INTED): INTED Proceedings 2020-03-02 Valencie, Španělsko. Valencie: IATED-INT ASSOC TECHNOLOGY EDUCATION & DEVELOPMENT, LAURI VOLPI 6, VALENICA, BURJASSOT 46100, SPAIN, 2020. s. 4224-4229. ISBN 978-84-09-17939-8.
Podnázev :
Rok * : 2020
Obor * : Pedagogika a školství
Počet stran * : 6
Strana od * : 4224
Strana do * : 4229
Forma vydání * : Elektronická verze
Kód ISBN * : 978-84-09-17939-8
Kód ISSN : 2340-1079
Název sborníku * : INTED Proceedings
Sborník : Mezinárodní
Název nakladatele * : IATED-INT ASSOC TECHNOLOGY EDUCATION & DEVELOPMENT, LAURI VOLPI 6, VALENICA, BURJASSOT 46100, SPAIN
Místo vydání * : Valencie
Stát vydání : Sborník vydaný v zahraničí
Název konference : 14th International Technology, Education and Development Conference (INTED)
Místo konání konference * : Valencie, Španělsko
Datum zahájení konference * :
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce * :
Celosvětová akce
Kód UT WoS : 000558088804052
EID :
Klíčová slova anglicky * :
Cooperative learning; informatics; computer science; education
Popis v původním jazyce * :
The article deals with the possibilities of using cooperative learning in computer science education. Cooperative learning is one of the communicative approaches, which uses work in small groups with an emphasis on positive interdependence and responsibility of the group and the individual, joint leadership and feedback in the group. In cooperative situations, higher productivity is usually recorded than when people work independently. The ability to cooperate is considered a key competence even in practical life. For these reasons, cooperative learning is a suitable modern pedagogical approach, but it is less used in schools than would be appropriate. Often frontal teaching or group teaching still prevails. The article describes the results and experience of case studies that were carried out in computer science education at secondary schools. Pupils in small groups carried out activities in the class where they had to work together to solve problems. Activities were focused on document creation, use of cloud services, information discovery, paired programming. The results show that with the right use of cooperative approaches, pupils are usually more motivated, more focused on solving tasks, and work results tend to be better than individuals.
Popis v anglickém jazyce * :
Typ zdroje financování výsledku * :
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01: RIV/61988987:17310/20:A210266Q

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}