OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra technické a pracovní výchovy (45070)
Title:
KONCEPCE ŠKOLNÍ DÍLNY A TECHNICKÉHO ZÁZEMÍ PRO VÝUKU V SOUČASNÉM PARADIGMATU TECHNIKY
Citace
Tvarůžka, V. KONCEPCE ŠKOLNÍ DÍLNY A TECHNICKÉHO ZÁZEMÍ PRO VÝUKU V SOUČASNÉM PARADIGMATU TECHNIKY.
In:
TECH-EDU-INSPIRE 2019: Trendy ve vzdělávání 2019-12-02 Olomouc.
Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2020. s. 20-27. ISBN 978-80-244-5687-4.
Subtitle
Publication year:
2020
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
8
Page from:
20
Page to:
27
Form of publication:
Tištená verze
ISBN code:
978-80-244-5687-4
ISSN code:
Proceedings title:
Trendy ve vzdělávání
Proceedings:
Mezinárodní
Publisher name:
Univerzita Palackého v Olomouci
Place of publishing:
Olomouc
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
TECH-EDU-INSPIRE 2019
Conference venue:
Olomouc
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
Practical activities, technical and vocational education, technology, small material
Annotation in original language:
Článek popisuje ideální prostředí pro výuku techniky v pohledu současných možností a perspektiv. Autor vychází ze svých pedagogické praxe v podmínkách základní školy, kde byl pro výuku techniky vyčleněn samostatný trakt školní budovy, kde byla možnost plně využít prostorových a technických možností. Článek popisuje vybavení učeben z hlediska současných trendů výuky v technologicky vyspělých státech.
Annotation in english language:
The paper deals with the ideal facilities for technological education from the contemporary possibilities and perspectives´ point of view. The author proceeds from his pedagogical practice in condition of primary school. There was a special wing of the school building fully used due to its spatial and technical facilities. The paper deals with a workroom equipment from the contemporary trends of education´s point of view in developed countries.
References
Reference
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules