OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra pedagogické a školní psychologie (45160)
Název:
POSITIVE PSYCHOLOGY AND INCREASING RESILIENCE IN THE EDUCATIONAL PROCESS
Citace
Lacková, L., Reina Gimenez, A. a Pérez Duenas, C. POSITIVE PSYCHOLOGY AND INCREASING RESILIENCE IN THE EDUCATIONAL PROCESS.
In:
6th SWS International Scientific Conference on Social Sciences ISCSS 2019 2019-08-26 Varna.
Varna: SWS International Scientific Conference on Social Sciences - ISCSS, 2019. s. 245-252. ISBN 978-619-7408-93-5.
Podnázev
Rok vydání:
2019
Obor:
Psychologie
Počet stran:
8
Strana od:
245
Strana do:
252
Forma vydání:
Elektronická verze
Kód ISBN:
978-619-7408-93-5
Kód ISSN:
2682-9959
Název sborníku:
6th SWS International Scientific Conference on Social Sciences ISCSS 2019
Sborník:
Název nakladatele:
SWS International Scientific Conference on Social Sciences - ISCSS
Místo vydání:
Varna
Stát vydání:
Název konference:
Místo konání konference:
Varna
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Celosvětová akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
positive psychology, resilience, personal well-being
Popis v původním jazyce:
When we think about why the use of positive psychology should lead to increasing resilience in pupils and students, the possible answer is that positive psychology also focuses on methods for increasing personal well-being, which is an important factor in personal resilience. The key issue in positive education is the fact that resilience can be taught and practised. Improving one´s well-being leads to improving one´s learning. The article provides an outline of how to use positive psychology in education. We lay emphasis on the opportunity to use creative thinking, to learn new things, and to use critical thinking rather than emphasising abidance by orders. We will explore options of how and when to introduce positive psychology interventions at school.
Popis v anglickém jazyce:
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17450/19:A21025L9
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules