OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}

Pomocí tohoto dialogu můžete vyhledat domácí autory, čili autory, kteří jsou vedeni v personálních systémech Ostravské univerzity.

Do našeptávače níže napište hledaný text a tento text bude vyhledán ve jméně nebo příjmení autora. Autoři, kteří budou hledanému textu odpovídat, Vám budou nabídnuti v seznamu. Pomocí myši nebo šipek na klávesnici vyberte požadovaného autora.

Našeptávač : 
Přidat autora k záznamu Zavřít

Pomocí tohoto dialogu můžete k záznamu přidat cizího autora, čili autora, který nemá žádný pracovní ani studijní vztah k Ostravské univerzitě. Takto přidaný autor bude do RIV vykázán jako nedomácí.

Pro přidání autora vepište jeho jméno a příjmení do určených položek.

Jméno :
Příjmení :
Přidat k záznamu Zavřít
Zavřít

Pomocí tohoto dialogu můžete k záznamu nahrát soubor PDF. Tento soubor musí obsahovat text tohoto záznamu (text článku, knihy, atd.). Tento soubor je důležitý pro RIV, protože může být použit jako důkaz existence tohoto záznamu.

Pro nahrání souboru klikněte na tlačítko Browse a vyberte soubor, který chcete nahrát. Nahrávání souboru zahájíte tlačítkem Nahrát soubor.

Maximální velikost souboru PDF je omezena na 100 MB.

Soubor : 

Nahrát soubor
Zavřít

Pomocí tohoto dialogu můžete stáhnout PDF soubor přiřazený tomuto záznamu. Pro stažení souboru klikněte níže na název tohoto souboru a bude Vám nabídnuta možnost soubor uložit.

Věnujte prosím pozornost také velikosti PDF souboru. Velké soubory se mohou stahovat delší dobu, pokud máte pomalé internetové připojení.

Název souboru :
Velikost souboru :
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : článek v odborném periodiku (J)
Domácí pracoviště * : Katedra technické a pracovní výchovy (45070)
Název * : Educational Effectivity of Posters in Technical Education of Secondary School Pupils
Citace : Dostál, P. Educational Effectivity of Posters in Technical Education of Secondary School Pupils. Journal of Technology and Information Education. 2020, 12(1), s. 27-37. ISSN 1803-537X.
Podnázev :
Rok * : 2020
Obor * : Pedagogika a školství
Kód ISSN * : 1803-537X
Oficiální název periodika * : Journal of Technology and Information Education
Stát vydavatele periodika * : Česká republika
Svazek periodika * : 12
Číslo periodika v rámci svazku * : 1
Číslo článku :
Ročník :
Počet stran článku * : 11
Strana od * : 27
Strana do * : 37
Kód UT WoS :
EID :
Poddruh recenzovaného článku : Článek v neimpaktovaném recenzovaném časopise(Jneimp/Jost)
Klíčová slova anglicky * :
poster, educational effectivity, elementary school, research
Popis v původním jazyce * :
Plakáty jsou tradiční učební pomůckou a v technickém vzdělávání se využívají už dlouhá léta. Mají však opravdu ten vzdělávací účinek, jaký je od nich očekáván? Přispívají i v současnosti ke zvýšení úrovně vědomostí dětí, jejichž vnímání je determinováno digitálními technologiemi? Článek prezentuje výsledky kvantitativního výzkumu edukační efektivity plakátů s technickým obsahem, kdy výběrovým souborem bylo přibližně 500 žáků staršího školního věku. Hlavní metodou výzkumu byl přirozený pedagogický experiment, kde nezávisle proměnou byla aplikace vytvořených plakátů, závisle proměnnou byla úroveň vědomostí. Statisticky významný přírůstek vědomostí byl po rok trvajícím experimentu indikován pouze u plakátu s nejmenším množstvím obsažených informací.
Popis v anglickém jazyce * :
Posters are traditional teaching aids and have been used in technical education for many years. But do they really have the expected educational effect? Do they still contribute to raising the knowledge level of children, whose perception is determined by digital technologies? The paper presents the results of a quantitative research on the educational effectiveness of posters with technical content, where the sample was represented by approximately 500 pupils of older school age. The main research method was a natural pedagogical experiment, where the application of created posters corresponded to the independent variable and the level of knowledge was assigned to the dependent variable. A statistically significant increase in knowledge during one-year experiment was indicated only for a poster containing the least amount of information.
Typ zdroje financování výsledku * : Operační programy
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01: RIV/61988987:17450/20:A21025IM

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}