|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UOM / 0IDZS
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UOM
/
0IDZS
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Název
|
Péče o duševní zdraví
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
22
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět připraví studenty na práci sestry v oblasti péče o duševní zdraví. Poskytne základní přehled o duševním zdraví jako celku, důkladněji o rizikových a protektivních faktorech. Zároveň představí relaxační techniky.
Na základě teoretických vědomostí a praktických dovedností bude student schopen popsat rizikové a protektivní faktory významné pro duševní zdraví jedince a bude schopen aplikovat jednoduché relaxační techniky v klinické praxi.
|
Požadavky na studenta
|
aktivní účast na seminářích, seminární práce - esej, absolvování didaktického testu
|
Obsah
|
Obsah po 2 hod.
1. Duševní zdraví, duševní hygiena zdrav. pracovníka v psychiatrii
2. Rizikové faktory ovlivňující duševní zdraví
3. Psychologie zdraví
4. Stres a syndrom vyhoření
5. Profesní rozvoj a psychohygiena
6. Prevence negativních dopadů psychické a fyzické zátěže související s výkonem zdrav. povolání
7. Faktory podporující duševní zdraví
8. Sebepoznání, time management
9. Sociální vztahy, konflikty, možnosti řešení
10. Osobní pohoda
11. Relaxační techniky
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Domácí příprava na výuku
|
14
|
Příprava na zápočet
|
20
|
Studium sekundární literatury
|
19
|
Účast na výuce
|
22
|
Semestrální práce
|
15
|
Celkem
|
90
|
|
Předpoklady
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
Student má základní znalosti o zdravém životním stylu. |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Student se orientuje problematice duševního zdraví.
Student popíše rizikové a protektivní faktory ve vztahu k duševnímu zdraví.
Student má přehled o spektru relaxačních metod.
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Student dokáže prezentovat znalosti o problematice duševního zdraví.
Student je schopen prakticky identifikovat rizikové faktory poškozující duševní zdraví a navrhnout postupy pro jeho podporu.
Student je schopen realizovat jednoduchá relaxační cvičení.
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
IC11 - Aktivita ve výuce (při diskusi, skupinové práci apod.) |
IIB16 - Esej / úvaha / polemika |
IC8 - Didaktický test |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
A2 - Odborný referát |
B1 - Diskuse |
D7 - Nácvik a vytváření dalších profesních dovedností (lékařských, právních aj.) |
G2 - Samostudium, řízené studium |
|
|
|
|