|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UCV / RRVAV
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UCV
/
RRVAV
|
Akademický rok
|
2021/2022
|
Akademický rok
|
2021/2022
|
Název
|
Řízení výchovy a vzdělávání
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
12
[HOD/SEM]
Cvičení
14
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / 50
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Znalost základů školského managementu s důrazem na pochopení priorit a nástrojů vzdělávací politiky i rolí jejích aktérů, na principy rozdělení kompetencí v rovině makrořízení i mikrořízení školství a na základnškolské regulativy.
|
Požadavky na studenta
|
- aktivní účast na seminářích na základě samostudia doporučené literatury - zpracování referátu v rozsahu 3 normostran na seminární témata v případě neúčasti
Pokud student splní výše uvedené požadavky získá 30 bodů. Za zkoušku může získat 0 - 70 bodů (min. 36 bodů). Body za splněné požadavky a za zkoušku se sčítají. Výsledný počet bodů se převede na klasifikační stupeň podle platné stupnice rektora OU.
100 - 91 bodů výborně 90 - 71 bodů velmi dobře 70 - 51 bodů dobře 50 - 0 bodů nevyhověl
|
Obsah
|
Školská a vzdělávací politika. Výchovně vzdělávací soustava. Makrořízení. Mikrořízení (pedagogické principy řízení školy, regulační požadavky aktivit sociálního řízení, hodnocení a kontrola v práci s lidmi).
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
PRÁŠILOVÁ,M. Vybrané kapitoly ze školského managementu pro pedagogické pracovníky. UP Olomouc, 2006. ISBN 80-244-1415-5.
-
Základní:
Zákon č. 561/2004 Sb. o přeškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání - školský zákon
-
Základní:
Zákon č. 563/2004 Sb. o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů.
-
Rozšiřující:
BENDL, S. Kázeňské problémy ve škole. Praha : TRITON, 2004. ISBN 978-80-7387-436-0.
-
Rozšiřující:
SVĚTLÍK, J. Marketing školy. Zlín: EKKA, 1996. ISBN 80-73757-176-5.
-
Rozšiřující:
Eger, L. Řízení školy při zavádění školního vzdělávacího programu. Plzeň, 2006. ISBN 80-7238-583-6.
-
Rozšiřující:
MRHAČ, J. Teorie a praxe školského managementu - řízení výchovy a vzdělávání. Ostrava, 2005. ISBN 80-7368-064-5.
-
Rozšiřující:
BACÍK, F., KALOUS, J., SVOBODA, J. et al. Úvod do teorie a práce školského managementu I., II. Praha: UK, 1995. ISBN 80-7184-010-6.
-
Rozšiřující:
Vybrané spisy J. A. Komenského. I - IV. díl.. Praha, 1958. ISBN cnb000513328.
-
Doporučená:
POL,M. Škola v proměnách. MU Brno, 2007. ISBN 80-903339-0-7.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
26
|
Řízené studium
|
25
|
Konzultace s vyučujícím (včetně elektronické)
|
20
|
Příprava na zkoušku
|
24
|
Domácí příprava na výuku
|
25
|
Celkem
|
120
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Student získá: - schopnost orientovat se ve školské a vzdělávací politice ČR, - znalost výchovně vzdělávací soustavy, jejího řízení, vč. vnitřního řízení školy, - dovednost orientovat se a aplikovat základní školské regulativy, - kompetence zapojit se do procesů řízení výchovy a vzdělávání.
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Rozhovor |
Ústní zkouška |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
|
|
|
|